{"vars":{{"pageTitle":"Chiński e-handel wkracza na nowy poziom. Nowe rekordy i dynamiczny wzrost e-commerce","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["analiza","chiny","e-commerce","e-handel","eksport","gospodarka-chin","handel-elektroniczny","handel-zagraniczny","import","najnowsze"],"pagePostAuthor":"Filip Majewski","pagePostDate":"21 czerwca 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"06","pagePostDateDay":"21","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":588126}} }
300Gospodarka.pl

Chiński e-handel wkracza na nowy poziom. Nowe rekordy i dynamiczny wzrost e-commerce

Chiński międzynarodowy handel internetowy osiągnął wartość przekraczającą 2 biliony juanów czyli około 280 miliardów dolarów, stanowiąc tym samym rekord w tej dziedzinie. Wzrost branży transgranicznego e-handlu sugeruje, że wyniki będą tylko się zwiększać, podaje TakeDrop.pl

W 2022 roku chiński handel międzynarodowy osiągnął wartość ponad 2,1 biliona juanów, co daje blisko 280 miliardów dolarów. Jest to pierwszy taki przypadek w historii.

Choć nie wszyscy spodziewali się, że to nastąpi tak szybko, większość ekspertów była pewna, że wartość chińskiego handlu elektronicznego przekroczy magiczną granicę 2 bilionów juanów. Chińska Generalna Administracja Celna oficjalnie ogłosiła pobicie rekordu kilka miesięcy temu.


Czytaj również: Mniej inwestycji zagranicznych. Chiny straciły na atrakcyjności, Polska przyciąga jak magnes


Handel elektroniczny przybiera na sile

Pod pojęciem transgranicznego handlu elektronicznego kryje się sprzedaż internetowa za granicę. Europejscy konsumenci coraz częściej i więcej kupują poza swoim rodzimym rynkiem, a polskie e-sklepy przyciągają zagranicznych klientów dzięki konkurencyjnym cenom. Według ekspertów, sprzedaż transgraniczna będzie przynosić coraz większe zyski.

Handel elektroniczny za granicą staje się coraz bardziej opłacalny. Wraz z rozwojem sprzedaży internetowej w kraju, firmy zaczynają korzystać z możliwości eksportu poza granice Polski. Import i eksport są podstawowymi narzędziami handlu, choć wymagają pewnego wysiłku ze strony przedsiębiorców, którzy dotychczas działały tylko lokalnie. Jednak jest to niezbędny krok dla rozwoju i konkurencyjności – podkreśla założyciel platformy TakeDrop.pl, Tomasz Niedźwiecki.

Przewidywania dotyczące szybkiego rozwoju transgranicznego handlu elektronicznego okazały się trafne. Dane przedstawione przez chińską agencję potwierdzają wcześniejsze prognozy.

Chiński eksport ma się dobrze

Wśród krajów, do których Chiny sprzedają najwięcej pierwsze miejsce zajmują USA (34,3 proc.). Na drugim miejscu jest Wielka Brytania (6,5 proc.), trzecie są Niemcy (4,6 proc.), dalej Malezja (3,9 proc.) i Rosja (2,9 proc.).

Jeżeli chodzi o import, to najważniejszymi partnerami Chin okazali się: Japonia (217 proc całkowitej wartości importu transgranicznego handlu elektronicznego) Stany Zjednoczone (17,9 proc.), Australia (10,5 proc.) i Francja (7,5 proc.). Chiny eksportowały w 2022 roku głównie odzież, buty i elektronikę.

Chińskie przedsiębiorstwa widzą duży potencjał w transgranicznym handlu elektronicznym. Powstają specjalne centra w parkach przemysłowych, które koncentrują się na międzynarodowym e-handlu.

Spherical Insights szacuje, że wartość globalnego transgranicznego rynku e-commerce w 2022 roku wyniosła 893,95 miliarda dolarów, a prognozy na rok 2032 wskazują na wzrost do 813,31 miliarda dolarów.


Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter


Czym właściwie jest e-commerce i dropshipping?

E-commerce jest to handel elektroniczny, umożliwiający kupowanie i sprzedawanie produktów online, bez ograniczeń czasowych i geograficznych.

Dropshipping natomiast jest metodą handlu w sieci „e-commerce”, gdzie sprzedawca nie przechowuje fizycznie produktów, ale współpracuje z dostawcą, który wysyła produkty bezpośrednio do klienta.

E-commerce, zwłaszcza dropshipping, oferuje szerokie możliwości rozwoju. Klienci coraz częściej korzystają z zakupów online, doceniając niższe ceny, szybką dostawę i szeroki wybór produktów.

Dla przedsiębiorców, którzy działają w branży e-commerce, nie ma takich ograniczeń jak wynajem magazynu czy kompletowanie i wysyłanie zamówień, co przekłada się na oszczędność czasu i zwiększenie efektywności.

Polecamy również: