{"vars":{{"pageTitle":"Co Polacy najczęściej kupują w internecie? Nie tylko odzież i elektronika","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["branza-e-commerce","najnowsze","nastroje-spoleczne","sprzedaz","trendy-sprzedazowe"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"22 kwietnia 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"22","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":704939}} }
300Gospodarka.pl

Co Polacy najczęściej kupują w internecie? Nie tylko odzież i elektronika

Najbardziej popularne zakupy w sieci w 2023 roku to odzież, elektronika. Ale też artykuły zwierzęce i spożywcze. To tylko niektóre tendencje ostatniego roku. Do kupowania przez internet przycinają konkurencyjne ceny, ciągła dostępność oraz szybki transport.

Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2023” w badanym roku, prawie 80 proc. internautów stanowili klienci platform sklepowych. Dane dotyczące najpopularniejszych kategorii zakupowych, pochodzą z IdoSell i AtomStore – z platform należących do Grupy IAI.

Popularne produkty z sieci

Według badania IdoSell, największa sprzedaż w ubiegłym roku dotyczyła następujących kategorii: odzież, elektronika, artykuły zwierzęce i spożywcze i obuwie. Poza tym klienci internetowi chętnie kupowali: części do samochodów, akcesoria związane ze sportem i higieną osobistą oraz zabawki. Według danych AtomStore także z 2023 roku, pierwsza 10 najczęściej kupowanych kategorii produktów dot.: mody, domu i ogrodu, elektroniki, produktów farmaceutycznych. Następnie plasowały się kategorie: uroda, kultura i rozrywka, sport i wypoczynek, żywność, motoryzacja oraz artykuły dziecięce.

W aptekach przyśpiesza e-sprzedaż

W sklepach IdoSell w 2023 roku apteki internetowe zanotowały wzrost sprzedaży o 131 proc. Na taki sukces składa się m.in: większa przewidywalność w dostępności leków, w porównaniu z zakupami stacjonarnymi.

O 144 proc. w porównaniu do 2022 roku wzrosła też sprzedaży mebli biurowych. Jako czynnik takiego sukcesu podaje się powrót firm do biur i związanej z tym potrzeby umeblowania stanowisk pracy.

Aż o połowę więcej, w 2023 roku sprzedało się luster. Wynika to z przesłanek modowych, gdyż lustra stanowiły najmodniejszy element wystroju.

W 2023 roku spadła natomiast sprzedaż internetowa: ławek, kosmetyczek, akcesoriów do piercingu i tatuażu, konsol oraz sprzętu do organizowania pikników.


Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.


Wzrost liczby osób kupujących internetowo, stanowi wyzwanie dla właścicieli platform sprzedażowych. Na tym rynku wzrasta konkurencja, dlatego należy monitorować preferencje i nastroje klientów. Jak podkreśla Justyna Pliś, Head of Marketing w AtomStore, zakupy online muszą być przede wszystkim intuicyjne, przyjemne oraz kompatybilne z urządzeniami mobilnymi.

Polecamy: