{"vars":{{"pageTitle":"Deloitte: Tylko 2 proc. Polaków jako kolejne auto wybrałoby elektryka","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["elektromobilnosc","elektryki","najnowsze","samochod-elektryczny","samochod-spalinowy","samochody","transport"],"pagePostAuthor":"Dorota Mariańska","pagePostDate":"6 marca 2025","pagePostDateYear":"2025","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"06","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":737427}} }
300Gospodarka.pl

Deloitte: Tylko 2 proc. Polaków jako kolejne auto wybrałoby elektryka

Trzy piąte Polaków jako kolejne auto wybrałoby pojazd spalinowy. Tylko 2 proc. z nas zdecydowałoby się na samochód w pełni elektryczny, wynika z raportu firmy doradczej Deloitte. 

Na co jeszcze wskazywali respondenci? Klasyczną hybrydę kupiłoby 16 proc. badanych, a hybrydę plug-in 9 proc.

Utrzymujące się wysokie koszty życia, zmiany w programie dopłat do elektryków oraz powszechne przekonanie o ograniczonej dostępności infrastruktury do ładowania utrudniają dalszy rozwój elektromobilności. Widać to szczególnie w segmencie samochodów w pełni elektrycznych, których popularność pozostaje niewielka. Nie bez znaczenia jest także rosnąca oferta przystępnych cenowo pojazdów spalinowych produkowanych w Chinach – skomientował lider sektora automotive w Deloitte Bartek Swatko, cytowany w komunikacie.

Nie są to jednak wszystkie powody sceptycznego podejścia do elektryków. Jak wynika z raportu „2025 Global Automotive Consumer Study”, największą obawą dotyczącą samochodu elektrycznego jest jego zasięg, na co wskazało 50 proc. Polaków, a także czas potrzebny do naładowania pojazdu (41 proc.) i cena takiego auta (44 proc.).

A ile jesteśmy skłonni przeznaczyć na zakup samochodu? Według Deloitte podobnie jak rok wcześniej, co trzeci respondent wskazał, że na zakup auta zamierza wydać do 50 tys. zł. Z kolei ponad połowa badanych stwierdziła, że planuje kupić nowe lub prawie nowe auto (do 4 lat).

Szesnasta edycja raportu Deloitte powstała na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 31 tys. konsumentów pochodzących z 30 państw z całego świata, w tym z Polski.

Polecamy też: