{"vars":{{"pageTitle":"DHL Express chce mieć pierwszą na świecie flotę samolotów elektrycznych. Zamówił 12 nowych maszyn","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat","news"],"pageAttributes":["dhl","dhl-express","elektromoblinosc","eviation","lotnictwo","main","samoloty-elektryczne","transport","transport-lotniczy","zamowienia-samolotow"],"pagePostAuthor":"Emilia Derewienko","pagePostDate":"4 sierpnia 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"08","pagePostDateDay":"04","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":170484}} }
300Gospodarka.pl

DHL Express chce mieć pierwszą na świecie flotę samolotów elektrycznych. Zamówił 12 nowych maszyn

Firma DHL Express, zajmująca się przewozem przesyłek i logistyką, zamówiła 12 samolotów elektrycznych od start-upu Eviation. Dostawca planuje stworzenie pierwszej na świecie floty, złożonej wyłącznie z odrzutowców na prąd.

Dwanaście samolotów elektrycznych typu cargo “Alice”, firmy Eviation, zostanie dostarczonych do DHL Express w 2024 roku.

Głęboko wierzymy w bezemisyjną przyszłość logistyki. Razem wkraczamy w nową dekadę zrównoważonego lotnictwa” – skomentował zamówienie John Pearson, dyrektor generalny DHL Express.

Jak dodał, DHL Express planuje stworzyć pierwszą elektryczną flotę frachtu lotniczego. Ponadto, firma wyznaczyła sobie za cel osiągnięcie zerowej emisji do 2050 roku.

Nowe, elektryczne samoloty DHL Express będą operowały w Stanach Zjednoczonych i zastąpią niektóre mniejsze odrzutowce we flocie przewoźnika, transportując ładunki z głównych hubów na mniejsze rynki.

Samolot „Alice” może być pilotowany przez jedną osobę i przewozić ponad 1200 kg ładunku. Czas ładowania na godzinę lotu wynosi około 30 minut, a maksymalny zasięg samolotu to 815 km (440 mil morskich).

Alice, zgodnie z zapowiedzią producenta, trafi najpierw na rynek amerykański i do krajów Unii Europejskiej. Pierwszy lot tej maszyny ma odbyć się jeszcze w tym roku.

Producent Alice, amerykańska spółka Eviation należąca do singapurskiego podmiotu Clermont Group, jest jedną z wielu firm, które pracują nad małymi samolotami elektrycznymi. Niewielkie odrzutowce mają być niskoemisyjne, cichsze niż standardowe maszyny i pozwolą na wygenerowanie większych oszczędności dla linii lotniczych.

DHL Express to niemieckie przedsiębiorstwo, należące do oddziału Grupy Deutsche Post DHL, największego na świecie koncernu logistycznego. Firma działa na rynku międzynarodowych przesyłek kurierskich.

Elektryczny napęd Rolls-Royce’a zawita do samolotów