{"vars":{{"pageTitle":"W 2022 roku dwie trzecie Polaków zrobiło zakupy przez Internet","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["e-commerce","najnowsze","zakupy-online","zakupy-przez-internet"],"pagePostAuthor":"Emilia Siedlaczek","pagePostDate":"16 grudnia 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"16","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":441215}} }
300Gospodarka.pl

W 2022 roku dwie trzecie Polaków zrobiło zakupy przez Internet

Prawie dwie trzecie Polaków w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiło coś przez internet. Najczęściej w sieci robiliśmy zakupy odzieżowe.

W 2022 roku ponad 18,6 mln w wieku od 16 do 74 lat kupiło coś przez internet, wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS). To ok. 64,6 proc. populacji.

– Uwzględniając kryterium wieku oraz aktywność zawodową, w 2022 największy w skali roku wzrost udziału osób robiących zakupy przez Internet odnotowano w grupie wieku 45-54 lata (o 6,6 pkt proc.) oraz wśród bezrobotnych (o 10,6 pkt proc.) – podaje GUS.

Co najchętniej kupują Polacy?

Najpopularniejszymi towarami kupowanymi przez Internet są odzież, obuwie i dodatki. W tym roku te produkty nabyło 72,6 proc., a więc prawie trzy czwarte osób robiących zakupy przez Internet.

Dużym zainteresowaniem kupujących cieszyły się również kosmetyki, produkty do pielęgnacji zdrowia i urody, zabawki lub produkty dla dzieci. Popularne są też meble, artykuły dekoracyjne i produkty do ogrodu. Najrzadziej z kolei kupowano muzykę na płytach CD i winylowych.

Według GUS największy udział kupujących w sieci w 2022 r. obserwowano wśród osób z wykształceniem wyższym (86,7 proc.). Jeśli chodzi o miejsce zamieszkania, prym wiodły osoby w dużych miastach (69,4 proc.).

W porównaniu z zeszłym rokiem największy wzrost odsetka osób robiących zakupy online odnotowano wśród pracujących w zawodach robotniczych. GUS podał, że odsetek ten wzrósł o 6,3 pkt proc.

Przeanalizowano także popularność e-zakupów według województw. W województwach pomorskim i dolnośląskim ponad 71 proc. osób zamawiało lub kupowało towary lub usługi do użytku prywatnego. Najmniejszy odsetek takich osób odnotowano w województwie podlaskim i było to 52,9 proc.

Czytaj także: