{"vars":{{"pageTitle":"Firma, która buduje największą zagraniczną inwestycję w historii Polski, odłącza się od spółki matki","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy","zagranica-o-polsce"],"pageAttributes":["baterie","korea-poludniowa","lg-chem","motoryzacja","polska","produkcja","przemysl","przemysl-motoryzacyjny","samochody-elektryczne","wroclaw"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"18 września 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"18","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":62267}} }
300Gospodarka.pl

Firma, która buduje największą zagraniczną inwestycję w historii Polski, odłącza się od spółki matki

LG Chem – jedna z największych na świecie i największa w Korei Pd. firma chemiczna – wydzieli ze spółki dział odpowiedzialny za produkcję baterii do samochodów elektrycznych. Od 1 grudnia będzie ona funkcjonować pod nazwą LG Energy Solution, pisze Argus Media.

„Doszliśmy do wniosku, że to odpowiedni czas na rozdział, biorąc pod uwagę gwałtowny rozwój przemysłu produkcji baterii do pojazdów elektrycznych i fakt, że przynosi on już stabilne zyski”pisze specjalistyczny serwis Argus Media powołując się na oświadczenie prasowe firmy.

Nowa spółka będzie nie tylko odpowiedzialna za produkcję i sprzedaż baterii, ale także za rozwój usług świadczonych już po ich sprzedaży, dotyczących m.in. ich ponownego wykorzystania, wynajmu, konserwacji i ładowania.

Zgodnie z planem LG Chem, spółka LG Energy Solution osiągnie sprzedaż na poziomie 25,5 mld dol. do 2024 roku i stanie się globalnym liderem rozwiązań opartych o technologię produkcji baterii.

W 2022 roku jeden z zakładów produkcyjnych nowej spółki powstanie we Wrocławiu – ma on osiągnąć zdolność produkcyjną na poziomie około 65-70 GWh rocznie.

Pozwoli to firmie dostarczać akumulatory do 1 mln pojazdów elektrycznych rocznie (około 6 proc. samochodów sprzedawanych w Europie), co pozwoli na zmniejszenie emisji CO2 o ponad 1 mln ton rocznie.

Jak na razie największą pojedynczą inwestycją zagranicznego podmiotu było wybudowanie przez Volkswagena fabryki we Wrześni w Wielkopolsce.

Niedługo jednak Volkswagen zostanie zdetronizowany właśnie przez przez LG Chem i jej największą w Europie fabrykę baterii elektrycznych do aut.

Komisja Europejska zbada, czy polski rząd nielegalnie dofinansował gigantyczną fabrykę baterii do aut