{"vars":{{"pageTitle":"Showcase, nowy produkt Google, od dziś w Polsce. 300Gospodarka wśród partnerów","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["dziennikarstwo","google","informacje","internet","media","portal"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"9 lutego 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"09","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":259708}} }
300Gospodarka.pl

Showcase, nowy produkt Google, od dziś w Polsce. 300Gospodarka wśród partnerów

Showcase w Wiadomościach Google to nowy w Polsce produkt i program licencjonowania treści dla wydawców informacyjnych. Na starcie przystąpiło do niego 27 wydawców, reprezentujących 47 różnorodnych redakcji.

W tym znalazły się zarówno media ogólnokrajowe, regionalne, specjalistyczne, jak i lokalne. To m. in. 300Gospodarka, 300Polityka, Wprost, NaTemat, Spider’s Web, Lublin24 czy TuŁódź.

Showcase pozwoli zobaczyć, jakie artykuły z informacjami redakcje uznały za najważniejsze, a także poznać dodatkowe informacje kontekstowe o wydarzeniach dzięki panelom przygotowywanym bezpośrednio przez te media.

Panele z treściami pochodzącymi od uczestniczących w programie wydawców będą od dzisiaj widoczne dla użytkowników i użytkowniczek w Polsce poszukujących informacji w Wiadomościach Google oraz Google Discover.

– Showcase to nasza kolejna inwestycja w łatwiejszy dostęp do różnorodnych źródeł informacji dla wszystkich w Polsce – powiedziała Magdalena Kotlarczyk, dyrektorka Google Polska.

Uczestniczący w programie wydawcy informacyjni mają dostęp do różnorodnych formatów paneli w Showcase, które mogą np. wskazywać powiązane artykuły i prezentować odbiorcom wydarzenia na osi czasu. Panele – obecnie dostępne w usługach Wiadomości Google i Discover – dają mediom więcej kontroli nad tym, jak prezentowane są wiadomości pochodzące z ich redakcji oraz przekierowują czytelników i czytelniczki do pełnych artykułów na ich stronach.


Czytaj także: Google otwiera w Warszawie największe biuro rozwoju technologii chmurowych w Europie [Zdjęcia]


Wydawcy uzyskają przychody dzięki powiększeniu grona swoich odbiorców. Jednocześnie media uczestniczące w programie otrzymują również miesięczne opłaty licencyjne od Google.

Od światowego ogłoszenia Showcase w Wiadomościach Google w październiku 2020 roku, firma zawarła porozumienia z ponad 1,200 publikacji informacyjnych z całego świata. Uruchomiła produkt w kilkunastu krajach, w tym Australii, Kanadzie, Irlandii, Niemczech, Włoszech, Indiach czy Wielkiej Brytanii. Udział mediów objął tytuły takie jak np. brytyjskie Financial Times i The Telegraph oraz niemieckie FAZ i Der Spiegel. Ponad 90 proc. redakcji partycypujących w Showcase reprezentuje lokalne lub regionalne media.

– Cieszymy się, że dołączamy do tego projektu – dla nas Showcase w Wiadomościach Google oferuje szansę, by te ważne informacje docierały do nowych czytelników w naszym regionie i by lokalne media mogły dalej rozwijać swoją cyfrową przyszłość – zaznaczył Piotr Piotrowicz, prezes zarządu Południowej Oficyny Wydawniczej i prezes zarządu Stowarzyszenia Mediów Lokalnych.

– Trzymam kciuki za sukces, bowiem czas najwyższy na merytoryczną i ekonomiczną współpracę między globalnymi liderami technologii a lokalnymi mediami – mówi Michał M. Lisiecki – założyciel PMPG Polskie Media SA, wydawca „Wprost” i „DoRzeczy”.

Jakich wydawców znajdziemy w Google Showcase?

Wydawcy informacyjni uczestniczący w Showcase w Wiadomościach Google (stan na 9 lutego 2022):

  1. 300Gospodarka
  2. 300POLITYKA
  3. Antyweb
  4. Bezprawnik
  5. Biała się dzieje
  6. Bizblog
  7. Defence 24
  8. DoRzeczy
  9. Dzień Dobry Bełchatów
  10. ECHOmedia.info
  11. eLuban.pl
  12. gostynska.pl
  13. halogorlice.info
  14. INNPoland
  15. Ino.online
  16. jarocinska.pl
  17. KCI – www.kutno.net.pl
  18. Klodzko 24
  19. korso.pl
  20. korso24.pl
  21. korsokolbuszowskie.pl
  22. korsosanockie.pl
  23. krotoszynska.pl
  24. limanowa.in – portal informacyjny
  25. Lublin24
  26. Łuków24
  27. Moja Ostrołęka
  28. naTemat
  29. Niezależna.pl
  30. Nowe Świecie
  31. Nowa Ruda 24
  32. PortalPlock.pl
  33. rawicz24.pl
  34. Spider’s Web
  35. TerazGostynin.pl
  36. TKO.pl
  37. Tuba Łęcznej
  38. TuŁÓDŹ Sp. z o.o.
  39. wBieszczady.pl
  40. wpolityce.pl
  41. Wprost
  42. Wspólnota Lubartowska
  43. Wydawnictwo Sztafeta sp. z o.o.
  44. Zabkowice.pl
  45. zpleszewa.pl
  46. zwielkopolski24.pl
  47. Życie Kalisza

Media w Google

Google prowadzi w Polsce projekty wspierające cyfrowy rozwój mediów. W ramach funduszu Digital News Initiative firma zainwestowała ponad 30 milionów złotych we wsparcie 33 innowacyjnych projektów medialnych, prowadzonych przez wiodących wydawców takich jak Agora, Fratria, Gremi Media, Polityka, Polska Press oraz ZPR Media.

Od 2015 roku w ramach Google News Lab przeszkolono ponad 11 tysięcy polskich dziennikarzy, pracowników mediów i studentów dziennikarstwa. Odbyli kurs z wykorzystania zaawansowanych narzędzi cyfrowych w pracy mediów, weryfikacji faktów i wizualizacji danych. Google utworzył także fundusz ratunkowy wsparcia dla lokalnych redakcji. Pomógł 163 mediom lokalnym i regionalnym w Polsce kontynuować codzienną pracę dziennikarską w trakcie pandemii.

Google jest spółką zależną Alphabet Inc. Wyszukiwarka, Mapy, Gmail, Android, Google Play, Chrome i YouTube sprawiły, że Google stał się jedną z najbardziej znanych firm na świecie.

Rok 2021 w wyszukiwarce Google. Dominowało hasło Euro 2020