{"vars":{{"pageTitle":"Grupa eSky przejmuje markę Thomas Cook. Ma jej to pomóc w ekspansji za granicą","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["esky","mci-capital","najnowsze","thomas-cook","turystyka","wakacje"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"5 września 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"05","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":724292}} }
300Gospodarka.pl

Grupa eSky przejmuje markę Thomas Cook. Ma jej to pomóc w ekspansji za granicą

Pochodząca z Polski Grupa eSky ogłosiła przejęcie Thomas Cook – najstarszej na świecie marki z branży turystycznej. Informację potwierdził prezes eSky, Łukasz Habaj.

Decyzja o akwizycji Thomas Cook jest częścią długoterminowej strategii rozwoju Grupy eSky. W ostatnich latach firma skupiała się na rozwoju oferty City Break oraz Wakacji, które są alternatywą dla tradycyjnych touroperatorów. Produkty te, jako zorganizowane wycieczki, są objęte ochroną Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG). Według komunikatu grupa planuje również przekształcić się z platformy lotniczej w Virtual Travel Orchestrator (VTO), co zostanie wspomagane siłą marki Thomas Cook i pozwoli jej wejść na rynki Zachodniej Europy.

Łukasz Habaj, prezes Grupy eSky ocenia, że połączenie blisko 200-letniej tradycji Thomas Cook z nowoczesną technologią i znajomością potrzeb dzisiejszych konsumentów, jakie oferuje eSky, pozwoli grupie wzmocnić pozycję na rynku zachodnioeuropejskim. Dzięki temu przejęciu, eSky ma znaleźć się w czołówce firm oferujących pakiety dynamiczne w Wielkiej Brytanii. Rynek brytyjski jest największym rynkiem turystycznym w Europie. W 2023 roku aż 40 proc. sprzedaży Grupy pochodziło z tego rynku, co podkreśla znaczenie tego obszaru w strategii firmy.

Brytyjska marka w rękach polskiej firmy

– Przejęcie brytyjskiego biura podróży przyniesie korzyści klientom z rynków, na których działa obecnie Thomas Cook, jak również wesprze naszą działalność na lokalnych rynkach w naszym regionie. Tu duży nacisk położymy na wymianę wiedzy, doświadczeń oraz produktów, przy czym szczególną uwagę zwrócimy na rozwój w pakietach dynamicznych. W rezultacie każdy klient korzystający z usług obu firm będzie cieszyć się kompleksową ofertą City Break i Wakacje – mówi Łukasz Habaj.

Grupa eSky zamierza wykorzystać markę Thomas Cook do ekspansji na inne rynki Europy Zachodniej. W przyszłości nie wyklucza także wprowadzenia marki na rynek polski oraz inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej.

Jakie będą efekty przejęcia Thomas Cook?

Przejęcie jest elementem strategii buy&build Grupy eSky, która koncentruje się na rozwoju segmentu pakietów dynamicznych oraz ekspansji zagranicznej. Jak mówi Michał Górecki senior investment partner MCI Capital dzięki tej akwizycji sprzedaż pakietów turystycznych w eSky może w przyszłym roku przekroczyć 1 miliard złotych, utrzymując trzycyfrową dynamikę wzrostu. W maju 2022 r. fundusz private equity MCI Capital oraz Grupa eSky sfinalizowali proces inwestycyjny opiewający na kwotę 157 mln zł za 55 proc. udziałów w akcjonariacie eSky.

Umowa dotyczy przejęcia marki Thomas Cook poza działalnością w Chinach i Indiach. Finalizacja transakcji uzależniona jest od zatwierdzenia przez brytyjską Civil Aviation Authority.

Polecamy także: