{"vars":{{"pageTitle":"Gry i branża rozrywki cyfrowej największym wygranym pierwszego półrocza 2020 roku","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["gaming","gry","gry-mobilne","pandemia","producenci-gier","przemysl-rozrywkowy"],"pagePostAuthor":"Hubert Bigdowski","pagePostDate":"1 lipca 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"01","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":57892}} }
300Gospodarka.pl

Gry i branża rozrywki cyfrowej największym wygranym pierwszego półrocza 2020 roku

Wydatki na gry mobilne w pierwszym półroczu 2020 roku wzrosły o 21 proc. i wyniosły 36,6 mld dolarów, a w całym roku przychody tego segmentu na świecie mogą sięgnąć 77 mld dolarów – wynika z danych portali branżowych.

W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku łącznie gry pobrano 28,5 mld razy, czyli o 42,5 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2019 roku.

Wydatki na gry w App Store wzrosły o 22,7 proc. do 22,2 mld dolarów, a w Google Play o 19 proc. do 14,4 mld dolarów.

Jak szacuje branżowy portal Sensor Tower, łącznie na wszystkie aplikacje mobilne wydano w pierwszym półroczu 50 mld dolarów, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 23 proc.

Taki wzrost pokazuje, że branża cyfrowej rozrywki jest beneficjentem pandemii – wszystkie segmenty rynku gier zyskały bowiem dzięki społecznej izolacji związanej z pandemią.

Z kolei firma analityczna Newzoo prognozuje, że w 2020 roku przychody globalnego rynku gier mobilnych wzrosną o 13 proc. do 77 mld dolarów.

Przychody całej branży gier wideo mogą natomiast wzrosnąć w 2020 roku o 9 proc. do niespełna 160 mld dolarów.

Czytaj także:

Znany polski fundusz stawia na producentów gier. „Czas na spółki odporne na kryzys”