{"vars":{{"pageTitle":"Prawie połowa firm ma konto w mediach społecznościowych","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["dane-gus","firmy","gus","handel-internetowy","handel-w-internecie","internet","internet-stacjonarny","media-spolecznosciowe","najnowsze","polskie-firmy","socia-media","strony-internetowe"],"pagePostAuthor":"Emilia Siedlaczek","pagePostDate":"21 października 2025","pagePostDateYear":"2025","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"21","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":742410}} }
300Gospodarka.pl

Prawie połowa firm ma konto w mediach społecznościowych

Główny Urząd Statystyczny (GUS) zbadał, jak polskie firmy działają w sieci. Według stanu na ten rok ponad 2/3 przedsiębiorstw ma własną stronę internetową (67,5 proc.). Prawie połowa ma konto w mediach społecznościowych (47,8 proc.). 

Jak podaje Urząd, 18,2 proc. przedsiębiorstw zamieszczało na swoich stronach internetowych informacje o wolnych stanowiskach pracy. 8,7 proc. wykorzystywało technologie sztucznej inteligencji – 5,3 proc. firm generowało tekst lub głos za pomocą AI, a 2,1 proc. wykorzystywało technologie analizujące tekst. Najczęściej sztuczną inteligencję wykorzystywano w celu wspomagania marketingu i sprzedaży (5 proc.) i w pracach biurowych związanych z zarządzeniem zasobami ludzkimi i firmą (3,7 proc.).

Chmurę obliczeniową stosuje 55,3 proc. przedsiębiorstw. Najczęściej są to usługi poczty elektronicznej (37,3 proc.) i oprogramowanie biurowe (28 proc.). Na trzecim miejscu kupowanych usług chmurowych jest przechowywanie plików, które kupiło 21,8 proc. badanych firm.

Więcej firm analizowało dane

W porównaniu z 2023 r. o 6,6 pkt proc. wzrósł odsetek przedsiębiorstw prowadzących analitykę danych – do 25,9 proc. w 2025 r.

W 2024 r. 17,4 proc. przedsiębiorstw deklarowało używanie otwartych danych publicznych, przy czym najczęściej korzystały z nich podmioty duże (56,6 proc.). Największą popularnością cieszyły się dane z obszaru gospodarki i finansów (14,8 proc.).
Według GUS, oprogramowanie klasy ERP wykorzystywało w swojej działalności 40,5 proc. przedsiębiorstw, natomiast oprogramowanie typu CRM – 25,1 proc.

W 2024 r. 18,3 proc. przedsiębiorstw prowadziło sprzedaż elektroniczną. Najczęściej przedsiębiorstwa korzystały z własnych stron internetowych lub aplikacji (12,9 proc.), internetowych platform handlowych (10,2 proc.) oraz z systemu EDI (3,3 proc.).

Według GUS w 2025 r. 33,3 proc. przedsiębiorstw posiadało łącze internetowe o przepustowości przynajmniej 500 Mbit/s, tj. o 2 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost odnotowano wśród podmiotów dużych (o 6,1 pkt proc).


Polecamy także: