{"vars":{{"pageTitle":"Hyundai Heavy Industries korzysta na koniunkturze w sektorze LNG","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["grecja","hyundai-heavy-industries","korea-poludniowa","lng","przemysl-stoczniowy","ropa-naftowa"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"16 kwietnia 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"16","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":6657}} }
300Gospodarka.pl

Hyundai Heavy Industries korzysta na koniunkturze w sektorze LNG

Południowokoreański Hyundai Heavy Industries (HHI), jeden z największych na świecie producentów statków, potwierdził przyjęcie zamówień na dwa nowe tankowce i trzy gazowce, donosi World Maritime News.

Wartość umów, które HHI zawarł ze swoimi kontrahentami opiewa na 600 mln dol. Pod koniec marca producent zobowiązał się do skonstruowania po jednym gazowcu do transportu gazu LNG dla odbiorców: japońskiego i południowokoreańskiego.

Ostatnio doszedł również do porozumienia z greckim przedsiębiorstwem zajmującym się transportem morskim, którego nazwy nie ujawniono. Do rąk Greków ma trafić gazowiec zdolny do transportu 174000 m sześc. LNG.

Gdyby tego było mało, dwie inne firmy z Grecji złożyły swoje zamówienia na dwa tankowce do transportu ropy naftowej.

W 2019 roku HHI spodziewa się kolejnych zamówień na duże statki do transportu LNG. W ostatnich latach produkcja tego typu jednostek systematycznie rosła. W 2018 roku wyprodukowano gazowce LNG o łącznym tonażu 32,2 mln ton, czyli większym o 14 proc., jeśli porównać do wyniku z 2017 r.

Przypuszcza się, że dzięki rosnącym inwestycjom w sektor LNG m.in. w Rosji i Katarze, wzrost ten będzie utrzymywał się w najbliższych latach i pozwoli na osiągnięcie poziomu 44,6 mln ton w produkcji globalnej w 2023 roku.