{"vars":{{"pageTitle":"Internetowy handel w Polsce wciąż kwitnie. Ale co drugi Polak nie finalizuje zakupów online","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["badanie","badanie-konsumenckie","e-commerce","najnowsze","zakupy-online","zakupy-przez-internet"],"pagePostAuthor":"Filip Majewski","pagePostDate":"9 listopada 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"11","pagePostDateDay":"09","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":623667}} }
300Gospodarka.pl

Internetowy handel w Polsce wciąż kwitnie. Ale co drugi Polak nie finalizuje zakupów online

Co drugi Polak rezygnuje z zakupów online w ostatniej chwili, wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Adyen Retail. Dzieje się tak głównie przez irytację wielokrotnym wypełnianiem tych samych danych oraz niekiedy podejrzanie wyglądającym procesem płatności, zwanym check-out.

Badanie „Lost in Transaction” ujawniło, że aż 25 proc. klientów rezygnuje z zakupów online ze względu na konieczność podawania tych samych danych więcej niż raz, co jest szczególnie uciążliwe podczas płatności. 45 proc. respondentów twierdzi, że niechlujnie wyglądający proces płatności jest głównym powodem, dla którego rezygnują z zakupów w danym sklepie internetowym.

Z kolei 42 proc. badancych klientów przerywa transakcje z powodu zbyt długiego oczekiwania na zamówienie, a 31 proc. irytuje się licznymi zgodami i klauzulami do akceptacji.

Jedno kliknięcie ułatwia zakupy

Z badania wynika też, że 29 proc. rezygnuje z zakupów z powodu zbyt wielu kroków do finalizacji płatności. Jednocześnie pasek postępu, który wskazuje poszczególne kroki do finalizacji transakcji, spójna i łatwa w obsłudze mobilna wersja strony oraz auto-uzupełnianie pól dotyczących dostawy i danych kontaktowych to cechy transakcji, których oczekują klienci. Ponad jedna trzecia z nich (37 proc.) opowiada się za tymi rozwiązaniami, podczas gdy 11 proc. klientów jest zainteresowanych propozycjami dodatkowych produktów na ostatnim etapie zakupów.


Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.


Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen, zauważa, że przekierowania na inne strony oraz konieczność autoryzacji są czynnikami, które komplikują proces zakupowy i zwiększają ryzyko utraty klienta.

Przekierowania komplikują proces zakupowy i zwiększają ryzyko utraty klienta. Jeśli marka osadzi w swojej witrynie stronę, na której klient może sfinalizować płatność, zapewni mu rozpoznawalny check-out. Ciekawe, że w oczach klientów to właśnie ostatni proces odzwierciedla markę i zwiększa poczucie zaufania między nią a klientem – podkreśla Czerwiński.

GFK POLONIA przeprowadziło na zlecenie Adyen ankietę wśród 1 023 dorosłych osób w okresie od 29.05. do 02.06. Badanie wykonano metodą online CAWI (Computer Assisted Web Interviews) zrealizowaną na panelu GfK Access Panel.

Polecamy także: