{"vars":{{"pageTitle":"Kablówki wprowadzały w błąd klientów? UOKiK będzie sprawdzał, jak stosują rabaty","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["faktury","internet-stacjonarny","kary-umowne","multimedialna-polska","nieterminowe-platnosci","rabaty","urzad-ochrony-konkurencji-i-konsumentow","vectra"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"14 maja 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"14","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":709153}} }
300Gospodarka.pl

Kablówki wprowadzały w błąd klientów? UOKiK będzie sprawdzał, jak stosują rabaty

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec Vectry i Multimedialnej Polski za działania związane z mylącymi cenami oraz usuwaniem rabatów za zgody marketingowe, podał Urząd.

Vectra i Multimedia Polska oferują swoim abonentom rabaty za korzystanie z elektronicznych faktur, wyrażenie zgód marketingowych i terminowe regulowanie płatności. Każdy z tych trzech warunków powiązany jest ze zniżką w wysokości ok. 5 zł. Prezes UOKiK w toku prowadzonych postępowań ustalił, że cena usług uwzględniająca te rabaty prezentowana jest jak cena standardowa, co może wprowadzać w błąd.

Konsumenci powinni już w przekazie marketingowym lub na początku telefonicznej rozmowy sprzedażowej otrzymywać jasną i czytelną informację o tym, ile zapłacą za usługę i jakie są ewentualne warunki tej ceny. Jeśli przedsiębiorcy podają cenę uwzględniającą rabat, powinni to jasno komunikować poprzez wskazanie także rodzaju rabatu i jego wysokości – powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny, cytowany w komunikacie.


Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.


Postępowanie dotyczy także rabatów oferowanych przez Vectra i Multimedia Polska konsumentom, którzy nie opłacają rachunków w terminie bądź mają zaległości w płatnościach, podwyższają kolejne faktury o wartość rabatu, który był uwzględniony w cenie oferty dotyczącej internetu stacjonarnego. Rabat można odzyskać dopiero po uiszczeniu zaległych i aktualnych płatności, podkreślono również.

W ocenie prezesa UOKiK utrata rabatu za nieopłacenie faktury w terminie może mieć charakter kary umownej. Tymczasem, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, przedsiębiorcy mogą zastrzegać tego rodzaju sankcje jedynie w przypadku zobowiązań niepieniężnych.

Jeśli zarzuty się potwierdzą Vectrze i Multimedii Polska, grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.

W toku są także postępowania wobec P4, Canal+ i T-Mobile dotyczące karania konsumentów utratą jednego z rabatów w związku z nieopłaceniem faktury w terminie, podano także.

Polecamy: