{"vars":{{"pageTitle":"Ludzie Impact: Gilberto Caldart - pasjonat innowacji, które zmieniają sposób płacenia","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["impact","news"],"pageAttributes":["gilberto-caldart","impact","impact21","ludzie-impact","mastercard"],"pagePostAuthor":"Maryjka Szurowska","pagePostDate":"6 maja 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"06","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":130159}} }
300Gospodarka.pl

Ludzie Impact: Gilberto Caldart – pasjonat innowacji, które zmieniają sposób płacenia

Rozpoczęta wybuchem pandemii w 2020 r. cyfrowa rewolucja w handlu utrzyma się w 2021 r. – tak przewiduje Mastercard. Dla firm takich jak ta nie tylko przynosi to nowe możliwości biznesowe, ale także nowe obowiązki, które z chęcią podejmuje Gilberto Caldart – jeden z kluczowych speakerów majowej konferencji Impact.

Gilberto Caldart jest prezesem ds. międzynarodowych w Mastercard. Na tym stanowisku jest odpowiedzialny za zarządzanie wszystkimi rynkami i działaniami związanymi z klientami poza Ameryką Północną i Kanadą. Z pasją opowiada się za innowacjami, technologią i siłą partnerstwa; dzięki tym wartościom Mastercard zmienia sposób, w jaki ludzie, rządy i firmy kupują i płacą za transakcje. Aby przekonać konsumentów do tej e-rewolucji, Caldart stawia na budowanie zaufania.

E-volution to nazwa, którą firma nadała procesowi obserwowanemu od początku pandemii, czyli gwałtownemu przyspieszeniu e-handlu. Instytut Ekonomiczny Mastercard w swoim raporcie „Recovery Insights: Commerce E-volution” stwierdza, że dzięki pandemii Covid-19 na całym świecie wydano o 900 mld dol. więcej u sprzedawców internetowych. W 2020 roku handel elektroniczny odpowiadał za jednego dolara z każdych 5 dolarów wydanych w handlu detalicznym, podczas gdy w 2019 roku był to zaledwie 1 dolar z 7 dolarów. Firma wierzy, że ten cyfrowy impet utrzyma się w 2021 roku. Dla firm takich jak Mastercard nie tylko przynosi to nowe możliwości biznesowe, ale także nowe obowiązki.

Mastercard jest gotowy, aby się z nimi zmierzyć, a firma myśli o swojej przyszłości w sposób holistyczny. „W Mastercard poważnie podchodzimy do kwestii zrównoważonego i inkluzywnego rozwoju; dla nas nie chodzi o robienie kolejnej rzeczy – chodzi o robienie kolejnej słusznej rzeczy. Mastercard musi działać nie tylko z korzyścią dla akcjonariuszy, ale także dla całego społeczeństwa” – podkreśla Caldart.

Gilberto Caldart jest prelegentem Impact’21 i 12 maja wygłosi przemówienie inauguracyjne na temat multispeed world – big picture na temat trendów makroekonomicznych przez pryzmat konsumenta.

Czym jest Impact’21?

Impact istnieje od 5 lat i przez ten czas wypracował sobie reputację najbardziej innowacyjnego zespołu na polskim rynku kongresowym. Zespół Impact stawia na popularnych prelegentów z zagranicy i nieustannie poszukuje nowych inspiracji technologicznych. Jednak kongresy Impact to nie tylko miejsca innowacji i rozwoju nowego biznesu, ale również ważne wydarzenia gospodarcze i polityczne.