W ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku w przetargu są obecnie inwestycje o łącznej wartości 7,2 mld zł, wynika z danych przedstawionych przez Ministerstwo Infrastruktury.
Największe z nich dotyczą: obwodnicy towarowej Poznania oraz linii kolejowych Somonino – Gdańsk Osowa oraz Kościerzyna – Somonino i Somonino – Kartuzy.
Aktualna wartość Krajowego Programu Kolejowego to 155 mld zł.
– 48 mld zł jest to wartość projektów zrealizowanych, 44,5 mld zł to są projekty, które są obecnie w realizacji, dodatkowo 7,2 mld zł to projekty w przetargu – powiedział zastępca dyrektora departamentu kolejnictwa Ministerstwa Infrastruktury Przemysław Stępień na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury.
Koszt projektów, jakie mają być realizowane to ponad 55 mld zł.
W ramach realizacji Krajowego Programu Kolejowego do marca 2024 r. na sieci kolejowej, zarządzanej przez PKP PLK, wykonane zostały prace obejmujące modernizację, rewitalizację lub budowę m.in: 8,4 tys. torów, w tym 7,3 tys. torów głównych, szlakowych i zasadniczych, 753 wiaduktów kolejowych, 789 mostów.
Czytaj także:
- Elektryfikacja kolei postępuje. Ale długość sieci od 1990 roku zmniejszyła się
- Piotr Malepszak: Audyt na kolei jest konieczny. Błędy widać gołym okiem [WYWIAD]
- Audyt na kolei. Rząd weryfikuje plany, chce uniknąć kosztownych błędów
- Sztuczna inteligencja na polskiej kolei. AI Shield ma zwiększyć bezpieczeństwo