{"vars":{{"pageTitle":"Na polski rynek wchodzi Opontia, grupa zajmująca się konsolidacją spółek e-commerce","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["allegro","biznes","e-commerce","handel","handel-elektroniczny","inwestycje","opontia","technologia"],"pagePostAuthor":"Martyna Maciuch","pagePostDate":"4 października 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"04","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":198702}} }
300Gospodarka.pl

Na polski rynek wchodzi Opontia, grupa zajmująca się konsolidacją spółek e-commerce

Do końca tego roku grupa holdingowa Opontia zamierza przejąć 5 firm działających w polskiej branży e-commerce. Kolejne 15 spółek firma zamierza przejąć w 2022 roku.

O planach grupy poinformował główny menedżer Opontii w Polsce, Kacper Rozenbaum. Wcześniej kierował on działem sprzedaży zagranicznej w polskim liderze e-commerce, Allegro.

Rozwój e-commerce w Polsce

Dotychczas grupa Opontia działała na rynkach w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej i Turcji. Zdecydowała się otworzyć następne biuro i zespół w Polsce z uwagi na bardzo dynamicznie rozwijający się w naszym kraju rynek handlu elektronicznego – podała firma.

Jak wskazuje Kacper Rozenbaum, firma konsultingowa PwC szacuje, że w Polsce działa obecnie ok. 150 tys. e-sprzedawców.

Do końca przyszłego roku Opontia w Polsce chce zatrudniać łącznie 20 pracowników. Na przejęcia grupa planuje przeznaczyć ponad 100 mln złotych.

W Polsce grupa będzie szukać firm „posiadających własną, silną markę” – podała Opontia. Warunkiem ma być także przynajmniej 50 tys. zł miesięcznego przychodu i rentowność spółek.

Z obszaru jej zainteresowania wyłączone będą takie części rynku, jak moda i obuwie, sprzęt elektroniczny i e-zakupy spożywcze.

Nowy model współpracy

„Model współpracy, który chcemy zaproponować właścicielom polskich marek, jest nowy w Polsce i w tej części Europy, ale na Zachodzie firmy konsolidujące i skalujące podmioty e-commerce od 2 lat notują już niewyobrażalne wzrosty” – powiedział Kacper Rozenbaum.

„Chcemy (…) stworzyć w ramach naszego holdingu grupę marek na kształt P&G czy Unilevera, każdej marce oferując zestaw sprawdzonych narzędzi pozwalających zdynamizować rozwój” – dodał.

Grupa zamierza przejmować przynajmniej jedną działającą w Polsce spółkę e-commerce miesięcznie.

Opontia obecnie koncentruje działania na Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.


Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się na nasze unikalne newslettery:

Chcę otrzymywać:

Tygodnik Klimatyczny 300KLIMAT
Codzienny newsletter 300SEKUND