{"vars":{{"pageTitle":"Nowy most na Odrą. Pierwsze kursy kolejowe z Kostrzyna do niemieckiego Küstrin-Kietz za nami","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["koleje","linie-kolejowe","most","najnowsze","odra","pociag","polacznie-polska-niemcy"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"29 lipca 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"29","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":719627}} }
300Gospodarka.pl

Nowy most na Odrą. Pierwsze kursy kolejowe z Kostrzyna do niemieckiego Küstrin-Kietz za nami

Po 3,5 rocznej przerwie ruszył pociąg między polskim Kostrzynem a niemieckim Küstrin-Kietz w Brandenburgii. Wznowione połączenie ma usprawnić komunikację w regionie.

Nowy most nad Odrą został udostępniony do transgranicznego użytku od wczesnych godzin w poniedziałek. Oficjalne otwarcie odbędzie się w środę.

Odcinek ten został zamknięty po zmianie rozkładu jazdy w grudniu 2020 roku. Od tego czasu linię zastępowały połączenia autobusowe, co skutkowało dłuższym czasem podróży. Termin oddania odcinka kolejowego przedłużał się między innymi z powodu epidemii wirusa Covid-19, braków kadrowych czy wad budowlanych.

260 metrowy most jest pierwszą na świecie tego typu budowlą w kształcie łuku sieciowego z wieszakami z włókna węglowego. Most jest dwutorowy i przystosowany do prędkości 120 kilometrów na godzinę.

Nowy most usprawni ruch w regionie oraz pozwoli na szybsze przemieszczanie się. Bowiem teraz można się przemieszczać tym środkiem z prędkością do 120 km na godzinę. Wcześniej odbywało się to z prędkością 30 km na godzinę. Czas podróży na tym krótkim odcinku mostu skróci się ok. 2 minuty.

Niemiecki przewoźnik kolejowy Niederbarnimer Eisenbahn prowadzi linię RB26 na zlecenie krajów związkowych Brandenbrugii i Berlina.

Polecamy: