{"vars":{{"pageTitle":"Odbudowa Ukrainy. Chętnych prawie pół tysiąca firm z Polski","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["eksport","handel","import","inwestycje","najnowsze","odbudowa-ukrainy","paih","rosja","ukraina","wojna-na-ukrainie"],"pagePostAuthor":"Marek Chądzyński","pagePostDate":"6 lipca 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"06","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":323029}} }
300Gospodarka.pl

Odbudowa Ukrainy. Chętnych prawie pół tysiąca firm z Polski

Do programu odbudowy Ukrainy zgłosiło się 420 firm, najwięcej z branży budowlanej i IT, podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH), która jest operatorem programu Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT).

– Zdecydowana większość zainteresowanych wyraża chęć zarówno eksportu towarów i usług, jak też współpracy z podmiotami na Ukrainie, w tym podwykonawstwa. Co trzecia firma chce też inwestować u naszego sąsiada – czytamy w komunikacie.

W odbudowie Ukrainy chcą również uczestniczyć firmy z sektora produkcji maszyn, leków i żywności.

– Widzimy duże zainteresowanie naszych firm programem odbudowy Ukrainy. Wynika ono nie tylko z bliskości geograficznej czy faktu, że Ukraińcy są już dziś pracownikami wielu polskich przedsiębiorstw. Dla firm to możliwość zapewnienia pomocy i wsparcia Ukrainy w sposób, który mają we krwi, a więc przez realizację swoich normalnych zadań biznesowych – powiedział prezes PAIH Krzysztof Drynda, cytowany w komunikacie.

Większość zgłoszeń pochodzi od firm z sektora MŚP oraz od ok. 50 firm zatrudniających 250 i więcej pracowników.

Jak podała Agencja, obecny nabór stanowi pierwszy etap projektu, po którym zgłoszenia będą analizowane i przydzielane do realizacji określonych zadań.

PAIH jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Misją PAIH jest zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do kraju oraz zasięgu i dynamiki internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw oraz realizacja polskich inwestycji w kraju. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland.


Polecamy także: