Benefity oferowane przez pracodawców są niedopasowane do potrzeb pracowników. Twierdzi tak ponad połowa badanych w średnich i dużych firmach. Najbardziej pożądanym benefitem pracowniczym, z którego chciałoby skorzystać 58 proc. zatrudnionych, jest dofinansowanie wypoczynku.
To główne wnioski z raportu ICAN Institute wykonanego na zlecenie VanityStyle.
– Aż 53 proc. pracowników, którzy wzięli udział w badaniu zrealizowanym przez ICAN Institute na zlecenie VanityStyle uważa, że benefity, które otrzymują od swoich pracodawców, nie są dopasowane do ich potrzeb. Twierdzi tak 44 proc. przedstawicieli dużych przedsiębiorstw i 62 proc. reprezentantów średnich firm. Niezadowolenie wynikające z niedopasowania oferty benefitowej do swoich indywidualnych oczekiwań częściej deklarują pracownicy fizyczni (58 proc.) oraz osoby w wieku od 46 do 65 lat (57 proc.) – napisano w raporcie.
Wśród wskazanych benefitów na drugim miejscu znalazła się prywatna opieka medyczna (565 wskazań). Na kolejnych miejscach są bony towarowe i karty przedpłacone (49 proc. wskazań).
A 47 proc. ankietowanych chciałoby otrzymywać od pracodawców prezenty rocznicowe na święta, 44 proc. dofinansowanie posiłków. Natomiast 43 proc. chciałoby dostawać karty sportowe, a 42 proc. bilety na wydarzenia kulturalne.
– W drugiej dziesiątce najbardziej pożądanych benefitów pojawiły się znane i popularne świadczenia: samochód służbowy, wyjazdy integracyjne czy ubezpieczenia emerytalne. Oprócz nich pojawiły się też nowe, dotyczące sfery mentalnej. Jeszcze przed pandemią próżno było ich szukać wśród oferty pracodawców w Polsce – podano także.
Jak wynika z badania ICAN Research, z konsultacji z psychologiem oraz aplikacji wspierających zdrowie psychiczne skorzystałoby odpowiednio 18 i 13 proc. ankietowanych pracowników.