{"vars":{{"pageTitle":"Owocowe poniedziałki nie wszystkim w smak. Pracownicy chcieliby dofinansowania wypoczynku","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["benefity","najnowsze","pracodawcy","pracownicy","ubezpieczenie-emerytalne"],"pagePostAuthor":"Emilia Siedlaczek","pagePostDate":"16 sierpnia 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"08","pagePostDateDay":"16","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":601774}} }
300Gospodarka.pl

Owocowe poniedziałki nie wszystkim w smak. Pracownicy chcieliby dofinansowania wypoczynku

Benefity oferowane przez pracodawców są niedopasowane do potrzeb pracowników. Twierdzi tak ponad połowa badanych w średnich i dużych firmach. Najbardziej pożądanym benefitem pracowniczym, z którego chciałoby skorzystać 58 proc. zatrudnionych, jest dofinansowanie wypoczynku.

To główne wnioski z raportu ICAN Institute wykonanego na zlecenie VanityStyle.

Aż 53 proc. pracowników, którzy wzięli udział w badaniu zrealizowanym przez ICAN Institute na zlecenie VanityStyle uważa, że benefity, które otrzymują od swoich pracodawców, nie są dopasowane do ich potrzeb. Twierdzi tak 44 proc. przedstawicieli dużych przedsiębiorstw i 62 proc. reprezentantów średnich firm. Niezadowolenie wynikające z niedopasowania oferty benefitowej do swoich indywidualnych oczekiwań częściej deklarują pracownicy fizyczni (58 proc.) oraz osoby w wieku od 46 do 65 lat (57 proc.) – napisano w raporcie.

Wśród wskazanych benefitów na drugim miejscu znalazła się prywatna opieka medyczna (565 wskazań). Na kolejnych miejscach są bony towarowe i karty przedpłacone (49 proc. wskazań).

A 47 proc. ankietowanych chciałoby otrzymywać od pracodawców prezenty rocznicowe na święta, 44 proc. dofinansowanie posiłków. Natomiast 43 proc. chciałoby dostawać karty sportowe, a 42 proc. bilety na wydarzenia kulturalne.

W drugiej dziesiątce najbardziej pożądanych benefitów pojawiły się znane i popularne świadczenia: samochód służbowy, wyjazdy integracyjne czy ubezpieczenia emerytalne. Oprócz nich pojawiły się też nowe, dotyczące sfery mentalnej. Jeszcze przed pandemią próżno było ich szukać wśród oferty pracodawców w Polsce – podano także.

Jak wynika z badania ICAN Research, z konsultacji z psychologiem oraz aplikacji wspierających zdrowie psychiczne skorzystałoby odpowiednio 18 i 13 proc. ankietowanych pracowników.

Czytaj także: