{"vars":{{"pageTitle":"PKO BP chce w ciągu 10 lat mieć 10 mln kont w aplikacji IKO","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","nowe-technologie"],"pageAttributes":["bankowosc","bankowosc-mobilna","iko","pko-bank-polski"],"pagePostAuthor":"Hubert Bigdowski","pagePostDate":"7 października 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"07","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":64136}} }
300Gospodarka.pl

PKO BP chce w ciągu 10 lat mieć 10 mln kont w aplikacji IKO

Największy polski bank przekroczył barierę 5 milionów aktywnych kont w aplikacji IKO i w ciągu 5-10 lat zamierza tą liczbę podwoić – poinformowali na konferencji przedstawiciele banku.

„5 milionów aktywnych kont w aplikacji IKO to dopiero początek drogi, która będzie wiodła do tego, że za 5-10 lat będzie tych aplikacji 10 milionów. Chcemy też, aby za kilka lat kontakt głosowy z aplikacją był czymś oczywistym” – powiedział prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło.

Prezes dodał, że IKO to jeden z najważniejszych elementów cyfrowego banku przyszłości, którym ma stać się PKO BP.

Jak poinformowano na konferencji, PKO BP dziennie aktywuje około 2,5 tys. Indywidualnych Kont Oszczędnościowych, co oznacza, że co 30 sekund ktoś zakłada konto w aplikacji IKO.

PKO BP niedawno wprowadził w ramach IKO funkcję asystenta głosowego, która według banku spotkała się z pozytywnym odbiorem klientów.

W ciągu trzech miesięcy od uruchomienia asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim 200 tys. rozmów i wykonali przelewy na 1,5 miliona złotych.

W sumie, od początku wprowadzenia IKO w 2013 roku, użytkownicy wykonali 544 miliony transakcji na łączną kwotę 152 miliardów złotych.

Jedną z nowości, jakie PKO BP wprowadził w ramach IKO jest również możliwość płacenia za autostrady, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach.

Czytaj także:

Prezes PKO BP: Polski sektor bankowy jest „wybitnie nowoczesny”