{"vars":{{"pageTitle":"PKP Intercity w 2018 roku po raz pierwszy w historii sprzedało więcej biletów w internecie niż w kasach","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["koleje","pkp","pkp-intercity","transport-kolejowy"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"14 maja 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"14","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":8213}} }
300Gospodarka.pl

PKP Intercity w 2018 roku po raz pierwszy w historii sprzedało więcej biletów w internecie niż w kasach

W 2018 roku po raz pierwszy w historii PKP Intercity sprzedało więcej biletów przez internet, niż w kasach na dworcach, pisze Rynek Kolejowy.

Z danych spółki wynika, że zaledwie 46 proc. pasażerów zdecydowała się w 2018 roku na zakup biletów przy kasie. Rok wcześniej była to połowa podróżnych, a w 2016 roku – 54 proc.

„Obserwujemy coraz większe zainteresowanie zakupem biletów za pośrednictwem strony intercity.pl oraz za pomocą aplikacji mobilnej. W 2018 roku udział sprzedaży biletów zakupionych zdalnie wyniósł 43 proc., w porównaniu z 41 proc. w 2017 r.,” powiedziała Rynkowi Kolejowemu Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka PKP Intercity.

Dziś podróżni oprócz kas biletowych, strony internetowej przewoźnika i aplikacji mobilnych (IC Mobile Navigator, BILKOM, SkyCash) mogą korzystać z biletomatów lub kupić bilet u konduktora na większości tras.