{"vars":{{"pageTitle":"Polacy bardzo chętnie kupują przez Internet. Najczęściej obuwie i odzież","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["najnowsze","zakupy","zakupy-online","zakupy-przez-internet"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"12 marca 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"12","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":690444}} }
300Gospodarka.pl

Polacy bardzo chętnie kupują przez Internet. Najczęściej obuwie i odzież

Zakupy przez internet wybiera 88 proc. Polaków korzystających z internetu, a z tej grupy 59 proc. najczęściej zamawia w sieci odzież i obuwie. Prawie połowa, bo 49 proc. Polaków kupujących online deklaruje, że mając możliwość wyboru, ubrania i buty woli zamawiać online.

Z raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” wynika, że możliwość bezproblemowego zwrotu towaru sprawia, że większość chętnie kupuje ubrania i buty bez ich mierzenia – 59 proc. respondentów z grupy kupującej online stwierdziło, że to właśnie te artykuły zamawiają najczęściej przez internet.

Dodatkowo 35 proc. Polaków kupujących w sieci zamawia w ten sposób kosmetyki, 29 proc. elektronikę. Mniej popularny jest zakup leków i suplementów diety (23 proc.) oraz sprzętu RTV i AGD (22 proc). Najrzadziej w ten sposób zamawiana jest biżuteria (6 proc. ankietowanych kupujących w sieci).


Czytaj także: Zakupy online to także zwroty. Większość Polaków korzysta z tej opcji


– Rodzaj artykułów najchętniej kupowanych przez internet różni się w zależności od płci. Najbardziej popularne wśród ankietowanych Polek kupujących online kategorie to moda oraz produkty beauty. Blisko trzy czwarte (73 proc.) z nich woli zamawiać online ubrania lub buty, a 53 proc. kosmetyki. Dla kontrastu w tych kategoriach odsetek panów wynosi odpowiednio 44 i 14 proc. – powiedział dyrektor z Santander Consumer Banku Patryk Perliński, cytowany w komunikacie.

W badaniu co dziewiąty respondent z grupy, która robi zakupy online odpowiedział, że artykuły spożywcze częściej kupują w tradycyjny sposób (91 proc). W przypadku zakupu ubrań konsumenci chętniej kupią je online niż stacjonarnie (49 proc. w porównaniu do 41 proc).


Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.


– Wygoda zakupów w sieci to coś, co zachwyciło miliony Polaków. Jest to ogromne ułatwienie dla wielu konsumentów. Warto pamiętać, że w przypadku gdy nie chcemy naruszać naszej poduszki finansowej, mogą pomóc nam w nich dopasowane produkty bankowe. Przykładowo, w Santander Consumer Banku można skorzystać z rat online dostępnych w ponad 3000 sklepów internetowych. Możliwość spłaty w ratach daje także karta Visa Comfort, dostępna bez wychodzenia z domu. Warto pomyśleć również nad skorzystaniem z kredytu równoratka do 20 000 zł ze stałą i równą ratą – skomentował Perliński.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 7-22 lutego 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystająca z internetu. Próba n = 1000.

Polecamy: