Zakup samochodu elektrycznego rozważa 56 proc. Polaków, wynika z badania rankomat.pl. Jednak tylko 7 proc. chce przeznaczyć na ten cel więcej niż 100 tys. zł na nowe auto, a w przypadku używanego 8 proc. ma budżet powyżej 50 tys. zł.
W przypadku samochodów z salonu o zasięgu 300 km i mocy 100 KM, 34 proc. badanych mogłoby wydać maksymalnie 50 tys. zł. 26 proc. byłoby skłonnych zapłacić maksymalnie 75 tys. zł, a 16 proc. chciałoby zmieścić się w budżecie do 100 tys. zł. Tylko 7 proc. Polaków deklaruje chęć zakupu samochodu elektrycznego w kwocie powyżej 100 tys. zł, wynika z badania.
Elektryki z drugiej ręki
Z kolei w przypadku samochodów używanych, jak wynika z danych zebranych przez rankomat.pl, dla 23 proc. badanych jest to maksymalnie 20 tys. zł oraz 30 tys. zł dla 25 proc. ankietowanych. Tylko 16 proc. Polaków jest skłonnych przeznaczyć na ten cel 40 tys. zł, a cena graniczna na poziomie 50 tys. zł to bariera dla 13 proc. Polaków. Cena powyżej 50 tys. zł nie jest przeszkodą w zakupie jedynie dla 8 proc. badanych.
– Rozszerzenie rządowego programu dopłat do samochodów elektrycznych o samochody z drugiej ręki to strzał w dziesiątkę. Wielu Polaków, mimo dopłaty nie stać na nowy, niskoemisyjny samochód. Wprowadzenie nowych zasad otworzy możliwość dla przeciętnie zarabiających na zakup takiego auta i przyczyni się do rozwoju elektromobilności w Polsce – powiedziała ekspertka ds. ubezpieczeń komunikacyjnych rankomat.pl Stefania Stuglik, cytowana w komunikacie.
Rankomat.pl to firma, który oferuje możliwość porównania ofert ponad 30 marek ubezpieczeniowych i 25 bankowych.
Czytaj także:
- Emisje CO2 z nowych aut niższe niż rok wcześniej. To znaczy, że elektryki spełniają swoją rolę
- Niższa prędkość jazdy i więcej pracy zdalnej. Pomysły na niższe emisje z transportu w Polsce
- Miliony euro na wsparcie zielonej transformacji w Polsce. Sfinansują małe wiatraki i elektryczny transport
- Rynek aut elektrycznych dopiero się rozkręca. Będzie ich w Polsce coraz więcej
- Fabryka Izery z pozwoleniem na budowę. Znamy datę produkcji pierwszego polskiego elektryka