{"vars":{{"pageTitle":"Polski sektor motoryzacyjny najbardziej ucierpiał na koronawirusie. DW: “Został doprowadzony do rozpaczy”","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["fiat-chrysler","koronawirus","motoryzacja","opel","przemysl","volkswagen"],"pagePostAuthor":"Martyna Trykozko","pagePostDate":"29 maja 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"29","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":55780}} }
300Gospodarka.pl

Polski sektor motoryzacyjny najbardziej ucierpiał na koronawirusie. DW: “Został doprowadzony do rozpaczy”

Ze wszystkich sektorów polskiej gospodarki przemysł motoryzacyjny ucierpiał najbardziej w konsekwencji pandemii koronawirusa – zauważa Deutsche Welle.

Jak podał w tym tygodniu GUS, produkcja samochodów w kwietniu w Polsce spadła o 99 proc. rok do roku. Większość fabryk była bowiem w tym miesiącu zamknięta – w tym zakłady produkcyjne Fiat Chrysler, Opel czy Volkswagen.

W marcu spadek wynosił 52 proc.

DW zauważa, że sektor motoryzacyjny jest bardzo ważną częścią polskiej gospodarki. Stanowi około 11 proc. produkcji przemysłowej i odpowiada za 4 proc. PKB, a zatrudnia około 130 tys. osób.

Za większość produkcji w Polsce odpowiadają zachodnie koncerny i inwestycje zagraniczne.

Większość fabryk od tego czasu przywróciła co najmniej częściowo produkcję. Należy się więc spodziewać, że jej poziom w maju będzie już duży wyższy.

Polska, Czechy, Słowacja, czy Węgry? Ten kryzys ostatecznie rozstrzygnie, który kraj regionu jest najsilniejszy gospodarczo