{"vars":{{"pageTitle":"Posty w social mediach w 80% pozwalają przewidzieć atrakcyjność inwestycyjną spółek","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["facebook","inwestycje","pie","polski-instytut-ekonomiczny","ratingi","spolki"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"15 lipca 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"15","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":162235}} }
300Gospodarka.pl

Posty w social mediach w 80% pozwalają przewidzieć atrakcyjność inwestycyjną spółek

83,3 proc. – dokładnie taką trafność predykcji zwrotu z inwestycji w akcje przy pomocy danych z mediów społecznościowych uzyskali eksperci, analizujący aktywność spółek z GPW z Warszawie na portalu Facebook.

Badanie zostało przeprowadzone przez grupę ekspertów i opublikowane w czwartek przez Polski Instytut Ekonomiczny, publiczny think tank. Projekt wykorzystywał dane z okresu dwóch lat.

Zbudowaliśmy skuteczny prototyp ratingu atrakcyjności inwestycyjnej, przypisujący emitentom z warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, wyłącznie na podstawie danych o aktywnościach na stronach portali społecznościowych tych spółek, oceny silnie korespondujące z ich wynikami finansowymi” – powiedział Dominik Batorski, współzałożyciel Sortendera, firmy analizującej media społecznościowe oraz socjolog z Centrum Modelowania Matematycznego i komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego.

Jak dodał, zespół ekspertów zastosował metodę konstrukcji ratingu także na danych pochodzących z giełdy wiedeńskiej i otrzymał równie zachęcający rezultat.

Wierzymy, że skonstruowany w podobny sposób rating może stać się obiecującym instrumentem oceny atrakcyjności inwestycyjnej, który dzięki wykorzystaniu danych z mediów społecznościowych, może być stosowany również dla spółek spoza parkietu” – mówi podsumowanie raportu.