{"vars":{{"pageTitle":"Prawdziwe równouprawnienie kobiet na rynku pracy jest możliwe – powstanie Women Empowerment Dialogue","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["analizy","news"],"pageAttributes":["300gospodarka","300women","projekt","women-empowerment","women-empowerment-dialogue"],"pagePostAuthor":"Emilia Siedlaczek","pagePostDate":"14 maja 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"14","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":133551}} }
300Gospodarka.pl

Prawdziwe równouprawnienie kobiet na rynku pracy jest możliwe – powstanie Women Empowerment Dialogue

Women Empowerment Dialogue to projekt skierowany do firm; chcemy pomagać podmiotom, które chcą podejmować tematykę kobiet i inkluzywności – powiedziała Maryjka Szurowska, redaktorka kreatywna portalu 300Gospodarka na czwartkowej konferencji Impact’21.

Redakcja 300Gospodarki współpracuje z fundacją Vox Feminae, aby stworzyć Women Empowerment Dialogue. Celem jest stworzenie dokumentu, który będą podpisywały firmy w ten sposób zobowiązując się do tworzenia miejsc pracy, które będą wspierać kobiety w ich rozwoju zawodowym. Prace nad takim aktem mają mieć formę dialogu z firmami i zespołem merytorycznym.

“W ten sposób pracodawcy zobowiązują się do tworzenia środowiska pracy przyjaznego i dostrojonego do potrzeb kobiet, w którym kobiety mogą się rozwijać i liczyć na to, że ich rodziny nie ucierpią na rozwoju ich kariery, a robić karierę mogą na własnych zasadach, z poszanowaniem ich różnorodności”, wyjaśnia Maryjka.

Jednym z pomysłów na promowanie Women Empowerment Dialogue jest kampania ambasadorska. Wielką rolę odegrają też produkty analityczne związane z sytuacją kobiet na rynku pracy. Takie badania są potrzebne, aby ten projekt miał sens praktyczny – jako organizatorzy chcemy być blisko firm i ich potrzeb.

Kolejnym obszarem, który ma objąć kampania promocyjna projektu jest język i feminatywy; planowane jest stworzenie leksykonu nazw kobiecych stanowisk i zawodów. Niektóre kobiety czują się nieswojo, gdy współpracownicy zwracają się do nich używając feminatywów, ale Maryjka jest pewna, że to jedynie kwestia przyzwyczajeń językowych, które po przyjęciu zostaną na wiele lat.

Jako twórcy Women Empowerment Dialogue zauważają, że „sprawy kobiet są wrzucone w koszyk mniejszości – takich jak osoby nieheteroseksualni czy osoby niepełnosprawne- podczas gdy kobiety nie są mniejszością”, stanowią nawet większość populacji. Uważamy, że sprawy kobiet dotyczą także mężczyzn, mają swoje konsekwencje społeczne – wpływają na demografię – i gospodarcze: kobiety nie dają z siebie wszystkiego, co mają do zaoferowania środowiskom, w których pracują.

„Ten projekt narodził się z potrzeby, którą zaobserwowaliśmy na rynku. W rozmowach z wieloma organizacjami słyszymy, że firmy bardzo często chcą zrobić coś dla kobiet, zwiększyć różnorodność zespołów, natomiast nie zawsze mają pomysły na to, co mogą zrobić”, mówi redaktorka 300Gospodarki. Stwierdza, że wspieranie kobiet nie kończy się na wprowadzeniu urlopów macierzyńskich i równości płac na tych samych stanowiskach; jest jeszcze mnóstwo działań, które firmy mogą zrobić dla kobiet.

Zdaniem pomysłodawców, kluczem do dalszego rozwoju – zarówno gospodarczego, jak i społecznego – jest włączanie i inkluzywność, zwłaszcza względem tak znacznej grupy, jaką są kobiety. Women Empowerment Dialog ma być narzędziem, które w tym pomoże.