{"vars":{{"pageTitle":"Premiera Cyberpunka 2077 będzie tylko początkiem. Tak CD Projekt chce zarabiać na dodatkach","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["cd-projekt","cyberpunk-2077","fuzje-i-przejecia","gaming","gielda","inwestycje","jefferies"],"pagePostAuthor":"Hubert Bigdowski","pagePostDate":"8 lipca 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"08","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":58162}} }
300Gospodarka.pl

Premiera Cyberpunka 2077 będzie tylko początkiem. Tak CD Projekt chce zarabiać na dodatkach

Głównym obszarem monetyzacji Cyberpunka 2077 po jego listopadowej premierze mogą być płatne dodatki – uważają analitycy amerykańskiego banku inwestycyjnego Jefferies.

„CD Projekt potwierdza, że jest zadowolony z informacji zwrotnych od mediów jeżeli chodzi o odbiór Night City Wire. Wskazane przez branżowych fachowców obszary gry wymagające poprawy (np. prowadzenie pojazdu) były oczekiwane i już rozpoczął się proces ich dopracowywania” – komentują Ken Rumph i Lyra Li z Jefferies w analizie, którą widziała 300Gospodarka.

A na dopracowanie detali spółka ma ponad cztery miesiące, bo premiera Cyberpunka 2077 będzie miała miejsce 19 listopada 2020 roku.

Analitycy Jefferies wskazują, że pełna globalna akcja marketingowa jednej z najbardziej wyczekiwanych produkcji w tym roku rozpocznie się po wyborach w Stanach Zjednoczonych, które odbędą się 3 listopada.

Ich zdaniem, jednym ze znaczących obszarów monetyzacji gry będą rozszerzenia i szeroka oferta dodatków.

„Spółka zakłada stworzenie trzech rozszerzeń do gry w ciągu dwóch lat (każde to około 20-40 dodatkowych godzin gry) oraz wprowadzenie multiplayera, który spodziewany jest w drugiej połowie 2022 roku. Będzie on darmowy dla posiadaczy gry” – piszą analitycy Jefferies.

Dodają, że pomimo braku konkretnych zapewnień ze strony spółki w kwestii monetyzacji gry, kierownictwo CD Projektu zauważa znaczny zakres możliwości wprowadzenia płatnych dodatków, m. in. samochodów, broni czy ulepszeń ciała.


Czytaj więcej: CD Projekt do końca przyszłego roku sprzeda 40 mln sztuk Cyberpunk 2077 – szacuje amerykański bank inwestycyjny 


Analitycy Jefferies wskazują ponadto, że CD Projekt może uaktywnić się  na rynku fuzji i przejęć.

Ich zdaniem, warszawskie studio pozyskane środki najpierw zainwestuje w rozwój gier, możliwe jest jednak zarezerwowanie pewnej części funduszy na przejęcia studiów, które „dzielą kulturę CD Projektu i mogłyby ją uzupełnić”.

Czytaj także:

CD Projekt stworzy z Netflixem serial w oparciu o grę Cyberpunk 2077