{"vars":{{"pageTitle":"Ryanair wraca na Lotnisko Chopina. „PPL blokuje nasz rozwój w Modlinie”","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["lotnictwo","michael-oleary","najnowsze","port-lotniczy-warszawa-modlin","port-lotniczy-warszawa-radom","ryanair","tanie-linie-lotnicze","transport"],"pagePostAuthor":"Emilia Derewienko","pagePostDate":"7 lutego 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"07","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":480966}} }
300Gospodarka.pl

Ryanair wraca na Lotnisko Chopina. O’Leary: PPL blokuje nasz rozwój w Modlinie

Irlandzkie tanie linie Ryanair zaprezentowały największy w historii rozkład lotów z portów lotniczych na Mazowszu. Z Modlina polecą do 55 miejsc, z Lotniska Chopina – do 5.

Ryanair po czterech latach nieobecności wraca na Lotnisko Chopina. W sezonie letnim poleci z Okęcia do pięciu miejsc: Alicante, Brukseli, Wiednia, na Majorkę i Pafos.

Ogłaszamy nasz największy w historii warszawski rozkład lotów na lato 2023, który obejmuje 55 tras do i z Modlina oraz pięć nowych tras z Lotniska Chopina – powiedział na wtorkowej konferencji prasowej szef irlandzkiego Ryanaira, Michael O’Leary.

Ryanair nie rozwija się w Modlinie

Szef Ryanaira skomentował także możliwość pojawienia się przewoźnika w Porcie Lotniczym Warszawa-Radom. Przyznał, że linie są gotowe uruchomić stamtąd kilka tras, ale tylko jeśli będą mogli rozwijać się w porcie Warszawa-Modlin.

Obecnie Ryanair jest tam jedyną regularnie latającą linią lotniczą. W Modlinie jednak potrzebna jest odpowiednia infrastruktura, m.in. powiększenie terminalu pasażerskiego. O to, że ich rozwój w modlińskim porcie stoi w miejscu, Michael O’Leary obwinia zarządcę lotniska w Modlinie, państwową spółkę Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (PPL). – PLL blokuje nasz rozwój w Modlinie – mówił do dziennikarzy.

Przyznał, że umowa Ryanaira z lotniskiem w Modlinie ma szansę wyłącznie wtedy, gdy port zagwarantuje liniom rozwój. Czyli możliwość otwarcia nowych połączeń i zwiększenie liczby pasażerów. Takiej gwarancji jednak nie ma, bo Modlin nie jest w stanie tego zrobić bez rozbudowy.

Wielki powrót

Ryanair zwraca się więc w kierunku Lotniska Chopina.

Prezes dodał, że przewoźnik w tym roku planuje przewieź ok. 300 pasażerów z Lotniska Chopina oraz 3,2 mln osób z lotniska w Modlinie. W sumie na obu warszawskich lotniskach Ryanair chce w tym roku przewieźć 3,5 mln pasażerów.

Na razie ze stołecznego portu lotniczego proponowanych jest pięć tras irlandzkiego przewoźnika. O’Leary nie wyklucza jednak, że będzie ich więcej. Ich liczba może dobić nawet w przyszłości do 20.

Więcej o lotniskach w Radomiu i Modlinie piszemy tutaj: