{"vars":{{"pageTitle":"W 2022 roku Solaris dostarczy autobusy na wodór do Frankfurtu","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat","news"],"pageAttributes":["autobusy-wodorowe","bezemisyjny-transport","caf","elektromobilnosc","emisje-w-transporcie","solaris","transport-publiczny","wodor"],"pagePostAuthor":"Barbara Rogala","pagePostDate":"5 maja 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"05","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":129561}} }
300Gospodarka.pl

W 2022 roku Solaris dostarczy autobusy na wodór do Frankfurtu

Frankfurcki przewoźnik miejski kupi 13 bezemisyjnych autobusów wodorowych Urbino 12 hydrogen marki Solaris. Wyjadą na linie już w 2022 roku.

Solaris Bus & Coach wygrał przetarg na dostawę 13 autobusów z napędem wodorowym, ogłoszony przez spółkę In-der-City-Bus, odpowiedzialną za komunikację miejską we Frankfurcie.

Technologia wykorzystywana w Urbino hydrogen sprawia, że jedynymi produktami ubocznymi zachodzącej tam reakcji chemicznej są ciepło oraz para wodna. Energia elektryczna powstająca w procesie odwróconej elektrolizy wody jest następnie przekazywana bezpośrednio do układu napędowego pojazdu.

Oprócz tego każdy z zamówionych autobusów będzie miał dodatkowy magazyn energii elektrycznej – baterię Solaris High Power. Niezbędny do zasilania autobusu wodór przechowywany będzie w postaci gazowej w umieszczonych na dachu zbiornikach.


Czytaj także: Wodorowa Toyota Mirai już w przedsprzedaży. Znamy cenę


Solarisy Urbino 12 hydrogen będą miały też rozwiązania wspierające pracę kierowcy. To m.in. system MirrorEye, czyli zestaw kamer zainstalowanych w miejscu lusterek bocznych, zapewniających kierowcy większą widoczność.

Wodorowe autobusy w Europie

„Miasta są odpowiedzialne za 60 proc. emisji dwutlenku węgla, zatem to niezwykle ważne, by technologie wykorzystywane w każdym obszarze ich funkcjonowania przechodziły na „zieloną stronę”, w tym także transport publiczny” – powiedział Javier Calleja, prezes zarządu Solaris Bus & Coach.

Według prognoz rynkowych do 2030 roku autobusy wodorowe będą istotną częścią autobusowej floty w Europie. Już dziś na europejskich drogach jeżdżą modele Urbino hydrogen. Kolejne zamówili też przewoźnicy z Niemiec, Włoch, Austrii i Holandii. Wśród zamawiających autobusy wodorowe na razie nie było żadnego klienta z Polski.

Założony w Polsce Solaris we wrześniu 2018 roku kupiła hiszpańska grupa CAF. Ma ona dziś cztery zakłady produkcyjne: główną fabrykę i siedzibę w Bolechowie, dwa zakłady w Środzie Wielkopolskiej oraz halę montażu końcowego pojazdów szynowych w Poznaniu.

Solaris jest jednym z największych europejskich producentów autobusów oraz europejskim liderem w sprzedaży i produkcji autobusów elektrycznych. Solaris rozszerza swoją obecność na rynkach europejskich w obszarze elektromobilności. Oprócz autobusów wodorowych, dostarcza tam także autobusy elektryczne i trolejbusy.

Solaris dostarczy 250 autobusów na gaz. To największy kontrakt producenta w Hiszpanii