{"vars":{{"pageTitle":"Świeże ryby, mięso czy owoce – InPost Fresh dostarczy zakupy z Makro w godzinę. Rozpoczynają się testy nowej aplikacji","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","nowe-technologie"],"pageAttributes":["aplikacja-mobilna","dostawy","inpost","makro-polska","rafal-brzoska"],"pagePostAuthor":"Emilia Siedlaczek","pagePostDate":"5 lipca 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"05","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":157471}} }
300Gospodarka.pl

Świeże ryby, mięso czy owoce – InPost Fresh dostarczy zakupy z Makro w godzinę. Rozpoczynają się testy nowej aplikacji

InPost podał, że wraz z Makro Polska rozpoczyna testy dostaw produktów spożywczych oraz przemysłowych w oparciu o nową aplikację InPost Fresh. Testy odbędą się w Warszawie i potrwają kilka miesięcy.

InPost Fresh prawie jak Glovo

InPost Mobile, polska aplikacja służąca do obsługi paczkomatów, ma blisko 7 mln aktywnych użytkowników. Doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu tą aplikacją firma wykorzystała przy opracowaniu i budowaniu InPost Fresh.

Nowa aplikacja ma służyć do zamawiania produktów spożywczych. Testy startują w Warszawie i będą trwały kilka miesięcy. Później firma będzie rozszerzać zasięg, by stać się największym ogólnopolskim żywnościowym marketplace.

„Początkowo dostawy z InPost Fresh będą testowane na terenie Warszawy, w trzech modelach: Express z dowozem nawet w 60 min., dostawą w dniu zamówienia oraz z dostawą zaplanowaną na kolejne dni. W przypadku dwóch ostatnich modeli dostaw, klienci będą mogli precyzyjnie określić godzinę, o której chcą odebrać zamówienie. Zakupy będą przewożone transportem InPost w kontrolowanej temperaturze zgodnie z rekomendacjami producenta. Dzięki temu klienci mogą mieć pewność, że produkty zachowają swoją jakość i świeżość” – czytamy w komunikacie.

W aplikacji, oprócz zrobienia zakupów, klienci mogą śledzić poszczególne etapy realizacji zamówienia. Podano także, że dostawa zakupów w ramach InPost Fresh realizowana jest bezpośrednio pod drzwi klienta.

Makro sprzeda, InPost dostarczy

„To prawdziwa rewolucja. Nasz partner skorzysta z wiedzy i doświadczenia, jakie posiadamy w zakresie rozwiązań mobilnych, a przy tym nie będzie musiał inwestować we własną logistykę ostatniej mili” – powiedział cytowany w komunikacie prezes InPostu Rafał Brzoska.

Dodał, że nowa platforma oznacza w przyszłości możliwość zaistnienia online dla wielu firm działających dotychczas tylko stacjonarnie.

„Partnerstwo Makro i InPost, które opiera się na silnych kompetencjach naszej firmy w obszarze najwyższej jakości produktów spożywczych, zaś InPostu w dostawie do klienta końcowego – dają podstawę, aby planować szybką i szeroką ekspansję. Klientom oferujemy wysoką jakość dostaw ponad 10 tysięcy produktów. Szczególnie stawiamy na kategorie, w których przez lata zbudowaliśmy silną pozycję w tak wymagającej grupie klientów, jak HoReCa (łączne określenie sektora hotelarskiego i gastronomicznego, przyp. red.)” – powiedział prezes Makro Polska Dominik Branny.

Szeroki wybór świeżych produktów

Przez aplikację można zamówić ponad 10 tysięcy produktów z dostawą w ten sam i kolejny dzień. Wśród nich znajdziemy świeże ryby, mięsa, owoce i warzywa. Klienci będą mogli płacić w aplikacji BLIK-iem, szybkim przelewem i kartą lub przy odbiorze od kuriera z użyciem terminala płatniczego.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Świadczy także usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 tys. e-sprzedawców. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

InPost uruchomi kolejne Lodówkomaty – tym razem we Wrocławiu