{"vars":{{"pageTitle":"Switch już się tak nie sprzedaje. Przychody Nintendo spadły, firma stawia na licencje","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["filmy","gry","handel","konsole","marketing","najnowsze","nintendo","sprzedaz","super-mario"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"5 listopada 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"11","pagePostDateDay":"05","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":729676}} }
300Gospodarka.pl

Switch już się tak nie sprzedaje. Przychody Nintendo spadły, firma stawia na licencje

Przychody Nintendo spadły o 17 proc. rok do roku. A zysk netto zmalał o ponad 69 proc. Switch, czyli flagowa konsola, już się tak nie sprzedaje. Firma przedłuża jej atrakcyjność udostępniając licencje. Super Mario pojawia się w filmach, parkach rozrywki.

Switch ma już 7 lat. Inwestorzy czekają na wiadomości dotyczące jego następcy, który ma ożywić działalność gamingową Nintendo. W przeszłości firma ogłosiła, że zapowiedź następcy Switcha pojawi się do marca 2025 roku.

Sprzedaż znacznie zmalała

Bo aktualnie Switch przyciąga coraz mniej osób. Od kwietnia do końca września Nintendo sprzedało 4,7 mln sztuk konsoli. Natomiast w tym samym okresie rok wcześniej klienci kupili 6,8 mln sztuk.

– Japoński gigant gier ogłosił, że do marca przyszłego roku spodziewa się sprzedać 12,5 mln sztuk Switcha. To mniej w porównaniu z wcześniejszą prognozą, która zakładała sprzedaż na poziomie 13,5 mln sztuk – podaje CNBC.

Jak przekazała firma, drugi kwartał fiskalny zakończony 30 września pokazał, że przychody Nintendo spadły o 17 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. A zysk netto zmalał o ponad 69 proc. w zestawieniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Pesymistyczne prognozy

Nintendo obniżyło także prognozy na cały rok fiskalny dotyczące sprzedaży i zysku operacyjnego. Firma ogłosiła, że teraz oczekuje sprzedaży na poziomie 1,28 bln jenów w porównaniu do wcześniejszej prognozy wynoszącej 1,35 bln jenów. Prognoza zysku operacyjnego została obniżona z 400 mld jenów do 360 mld jenów.

W obliczu spadającej sprzedaży Nintendo szuka nowych sposobów na wykorzystanie swoich popularnych postaci i marek, aby zwiększyć przychody i utrzymać zainteresowanie produktami. Super Mario pojawia się w filmach, parkach rozrywki.

Polecamy też: