Analitycy domu maklerskiego Noble Securities zakładają, że CD Projekt do końca roku sprzeda 18,8 mln kopii gry „Cyberpunk 2077”, a w ciągu 12 miesięcy po premierze liczba sprzedanych kopii wzrośnie do 27 mln.
„Z uwagi na datę premiery pokrywającą się z okresem świątecznym, akcję marketingową pozytywnie odbieraną przez graczy oraz wysokie prawdopodobieństwo wprowadzenia ponownego lockdownu, zakładamy iż ‚Cyberpunk 2077’ sprzeda się w IV kwartale 2020 r. w nakładzie 18,8 mln egzemplarzy, pamiętając, iż w przypadku premiery ‚Wiedźmina 3’, 90 proc. sprzedaży w kwartale premierowym przypadło na pierwsze 4 tygodnie. Prognoza sprzedaży w ciągu 12 miesięcy po premierze wynosi 27 mln kopii” – czytamy w raporcie.
Broker oczekuje także trzech płatnych dodatków do „Cyberpunk 2077”.
„Zakładamy premiery trzech płatnych dodatków (DLC) do ‚CP 2077’ wydawanych w odstępach ok. sześciomiesięcznych. Zakładamy premierę ostatniego z nich zbiegającą się w czasie z emisją serialu ‚Cyberpunk: Edgerunners’ na Netflix. Premierę ‚CP 2077’ w wersji multiplayer przewidujemy pod koniec IV kw. 2022 r.” – czytamy dalej.
Noble Securities prognozuje również premierę gry „Wiedźmin 4” w IV kw. 2025 r. oraz dwóch płatnych DLC w odstępach półrocznych.
„W przypadku sukcesu trybu multiplayer gry ‚Cyberpunk 2077’, zakładamy premierę kolejnej gry multiplayer (‚Wiedźmin’) na przełomie 2026/2027. Zróżnicowane portfolio produktowe zbudowane w okresie 5-7 lat, wejście na rynek gier mobilnych z grą ‚The Witcher – Monster Slayer’, otwarcie się na rynek gier w trybie multiplayer (‚CP 2077’ oraz ‚Wiedźmin’) odbieramy jako pozytywny czynnik mogący przełożyć się na uzyskiwanie przez spółkę stabilnych, powtarzalnych i przewidywalnych przychodów, co sprzyja planowaniu polityki dywidendowej oraz stanowi argument przyciągający inwestorów długoterminowych” – czytamy również.
Czytaj także:
Analitycy: Kolejne opóźnienie Cyberpunk 2077 nie ma większego znaczenia dla spółki