{"vars":{{"pageTitle":"Analitycy: Tylko do końca roku CD Projekt sprzeda prawie 19 mln kopii Cyberpunka","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["cd-projekt","cyberpunk-2077","gaming","sprzedaz"],"pagePostAuthor":"Hubert Bigdowski","pagePostDate":"6 listopada 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"11","pagePostDateDay":"06","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":70041}} }
300Gospodarka.pl

Analitycy: Tylko do końca roku CD Projekt sprzeda prawie 19 mln kopii Cyberpunka

Analitycy domu maklerskiego Noble Securities zakładają, że CD Projekt do końca roku sprzeda 18,8 mln kopii gry „Cyberpunk 2077”, a w ciągu 12 miesięcy po premierze liczba sprzedanych kopii wzrośnie do 27 mln.

„Z uwagi na datę premiery pokrywającą się z okresem świątecznym, akcję marketingową pozytywnie odbieraną przez graczy oraz wysokie prawdopodobieństwo wprowadzenia ponownego lockdownu, zakładamy iż ‚Cyberpunk 2077’ sprzeda się w IV kwartale 2020 r. w nakładzie 18,8 mln egzemplarzy, pamiętając, iż w przypadku premiery ‚Wiedźmina 3’, 90 proc. sprzedaży w kwartale premierowym przypadło na pierwsze 4 tygodnie. Prognoza sprzedaży w ciągu 12 miesięcy po premierze wynosi 27 mln kopii” – czytamy w raporcie.

Broker oczekuje także trzech płatnych dodatków do „Cyberpunk 2077”.

„Zakładamy premiery trzech płatnych dodatków (DLC) do ‚CP 2077’ wydawanych w odstępach ok. sześciomiesięcznych. Zakładamy premierę ostatniego z nich zbiegającą się w czasie z emisją serialu ‚Cyberpunk: Edgerunners’ na Netflix. Premierę ‚CP 2077’ w wersji multiplayer przewidujemy pod koniec IV kw. 2022 r.” – czytamy dalej.

Noble Securities prognozuje również premierę gry „Wiedźmin 4” w IV kw. 2025 r. oraz dwóch płatnych DLC w odstępach półrocznych.

„W przypadku sukcesu trybu multiplayer gry ‚Cyberpunk 2077’, zakładamy premierę kolejnej gry multiplayer (‚Wiedźmin’) na przełomie 2026/2027. Zróżnicowane portfolio produktowe zbudowane w okresie 5-7 lat, wejście na rynek gier mobilnych z grą ‚The Witcher – Monster Slayer’, otwarcie się na rynek gier w trybie multiplayer (‚CP 2077’ oraz ‚Wiedźmin’) odbieramy jako pozytywny czynnik mogący przełożyć się na uzyskiwanie przez spółkę stabilnych, powtarzalnych i przewidywalnych przychodów, co sprzyja planowaniu polityki dywidendowej oraz stanowi argument przyciągający inwestorów długoterminowych” – czytamy również.

Czytaj także:

Analitycy: Kolejne opóźnienie Cyberpunk 2077 nie ma większego znaczenia dla spółki