{"vars":{{"pageTitle":"Używane prezenty? Czemu nie. Polacy coraz chętniej po nie sięgają","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["allegro-lokalnie","ceny","najnowsze","olx","prezenty","przeglad-prasy","rzeczpospolita","vinted"],"pagePostAuthor":"Magdalena Borodziewicz","pagePostDate":"5 grudnia 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"05","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":635588}} }
300Gospodarka.pl

Używane prezenty? Czemu nie. Polacy coraz chętniej po nie sięgają

Sprzedaż produktów używanych znacząco wzrasta przed świętami. Polacy poszukują prezentów z drugiej ręki, choć niekoniecznie chodzi o oszczędności.

Okazuje się, że na przedświąteczne zakupy wybieramy nie tylko sklepy, ale i platformy z rzeczami używanymi, pisze Rzeczpospolita. Zainteresowanie tymi drugimi bije w tym roku rekordy. Z badania Stem Mark dla Vinted wynika, że 30 proc. Polaków jest zainteresowana prezentami używanymi, zwłaszcza książkami i ubraniami. W okresie listopad–grudzień bardzo dobrze sprzedają się także zabawki oraz elektronika.


Czytaj także: Ulubione marki pokolenia Z. Oto lista 25 firm, do których ciągnie młodych


Analityk biznesowy OLX Konrad Grygo w rozmowie z gazetą zauważa, że w okresie przedświątecznym szukamy zarówno okazyjnych cen, jak i przedmiotów unikatowych, ale kierujemy się także troską o środowisko naturalne. 

Wzmożoną sprzedaż obserwują marki takie jak Vinted, OLX i Allegro Lokalnie, podaje „Rzeczpospolita”. Popularna jest m.in. kategoria „dom i ogród”, w któej znajdują się m.in. ozdoby świąteczne i oświetlenie, wskazuje Joanna Skowrońska, menedżer do spraw rozwoju Allegro Lokalnie w Allegro. Wzmożony ruch widoczny jest tam także po świętach, kiedy użytkownicy sprzedają nietrafione prezenty.


Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter! Obserwuj nas też w Wiadomościach Google.


Dane zebrane przez Deloitte wskazują, że co trzecia osoba z pokolenia Y i Z sięga po używane ubrania. Także dla marek niekojarzonych z taką działalnością korzystne byłoby włączenie takich praktyk do swojej oferty, podsumowuje Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Unity Group.

Polecamy: