{"vars":{{"pageTitle":"Vivino dostało 155 mln dolarów na rozwój, w tym na wejście do Polski","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["alkohol","bloomberg","startupy","venture-capital","vivino","wino"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"4 lutego 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"04","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":89089}} }
300Gospodarka.pl

Vivino dostało 155 mln dolarów na rozwój, w tym na wejście do Polski

Właściciel aplikacji Vivino zebrał od inwestorów 155 milionów dolarów na rozszerzenie działalności na nowe kraje oraz zwiększenie liczby pracowników – podaje Bloomberg. 

Vivino działa obecnie w 17 krajach i ma około 50 milionów użytkowników. Nowe rynki, na których ma zamiar się rozwijać to m. in. Meksyk, Japonia, Portugalia i Polska. Spółka chce także zwiększyć liczbę pracowników o co najmniej 50 proc. do 300 osób.

Vivino to aplikacja, w której użytkownicy mogą na podstawie zdjęcia etykiety zidentyfikować wino, ocenić je, i znaleźć podstawowe dane na jego temat, jak cena, jakość lub region pochodzenia. W wielu krajach aplikacja umożliwia także użytkownikom dokonanie zakupu.

Sprzedaż wina na platformie Vivino wzrosła w 2020 roku ponad dwukrotnie, do 265 mln dolarów, ponieważ w obliczu zamkniętych barów i restauracji ludzie alkohol zamawiali do domów, także za pośrednictwem aplikacji.

Szacuje się, że firma jest wyceniana na 600 do 800 milionów dolarów.