{"vars":{{"pageTitle":"Więcej pieniędzy i dłuższy termin. Nowy tor wodny zapewni dostęp do portu w Elblągu","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["elblag","najnowsze","port-w-elblagu","tor-wodny","trasa-ue","zalew-wislany","zwiekszenie-dotacji"],"pagePostAuthor":"Zuzanna Cichowska","pagePostDate":"28 maja 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"28","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":711786}} }
300Gospodarka.pl

Więcej pieniędzy i dłuższy termin. Nowy tor wodny zapewni dostęp do portu w Elblągu

Rząd planuje przyjęcie nowelizacji uchwały w sprawie ustanowienia wieloletniego programu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, zwiększając pulę środków do prawie 2,2 mld zł i wydłużając termin realizacji przedsięwzięcia do roku 2026, wynika z wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów.

Poprzednio powołany skład Rady Ministrów zadecydował o wydatkowaniu ok. 2 mld zł na budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Ze względu na nieujęcie w opracowanym, przez uprzedni rząd, programie odcinka toru wodnego o długości ok. 900 m, w chwili obecnej kosztująca ok. 2 mld zł droga wodna nie zapewnia dostępu do portu w Elblągu – czytamy w wykazie.

Wnioskowana zmiana wynika z konieczności wprowadzenia do zakresu programu nieujętego dotąd odcinka toru wodnego na rzece Elbląg od punktu P2 do punktu Port zlokalizowanego za mostem Trasy Unii Europejskiej.


Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.


Zmiana uchwały jest niezbędna dla zapewnienia dostępu do portu w Elblągu dla jednostek o długości do 100 m, szerokości 20 m i i zanurzeniu do 4,5 m oraz zestawów barkowych o długości 180 m, uwzględnionych w pracach projektowych programu, wskazano także.

Projektowana nowelizacja zmierza do zwiększenia ogólnej kwoty środków na Program do wysokości ponad 2,16 mld zł, wydłużenie terminu realizacji do roku 2026 oraz wprowadzenie zaktualizowanego harmonogramu rzeczowo-finansowego obejmującego zakres związany z realizacją robót na odcinku toru wodnego na rzece Elbląg od punktu P2 do punktu Port zlokalizowanego za mostem trasy Unii Europejskiej.

Polecamy: