{"vars":{{"pageTitle":"Zuckerberg staje w szranki z Muskiem. Threads, nowa społecznościówka ma już miliony użytkowników","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["elon-musk","instagram","mark-zuckerberg","media-spolecznosciowe","meta","najnowsze","serwisy-spolecznosciowe","threads","tik-tok","twitter"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"6 lipca 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"06","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":594377}} }
300Gospodarka.pl

Zuckerberg staje w szranki z Muskiem. Threads, nowa społecznościówka ma już miliony użytkowników

Meta, spółka Marka Zuckerberga ruszyła z nowym serwisem społecznościowym Threads. Rywal Twittera uzyskał 5 milionów użytkowników w ciągu kilku pierwszych godzin istnienia.

Spółka będąca właścicielem Instagrama i Facebooka uruchomiła konkurencyjny serwis społecznościowy dla Twittera o nazwie Threads.

Według prezesa Marka Zuckerberga, aplikacja zebrała pięć milionów rejestracji w ciągu pierwszych czterech godzin od premiery.

Threads ma na celu przyciągnięcie użytkowników z Twittera, należącego obecnie do Elona Muska.

Platforma w dużej mierze przypomina Twittera, ale oferuje dłuższe posty.

Aplikacja została udostępniona w 100 krajach w sklepach z aplikacjami Apple i Google, ale napotkała obawy regulacyjne, przez co stała się niedostępna w Unii Europejskiej.

Krótko po premierze znane firmy, takie jak HBO, Billboard, NPR i Netflix założyły konta na Threads.


Czytaj też: Wojna gigantów na technologie AI. Microsoft chce konkurować z Google


Jak działa Threads?

Threads bardzo przypomina Twittera pod względem wizualnym. Zmieniły się jednak niektóre określenia. Retweety są określane jako „reposty”, a tweety są nazywane “threads” (czyli „wątkami”).

Meta ma już swoją historię naśladowania konkurencyjnych produktów, takich jak funkcja Reels na Instagramie, która przypominała krótkie filmy z aplikacji TikTok.

Jedną z zauważalnych różnic w Threads jest zwiększony limit znaków, pozwalający na posty o długości 500 znaków w porównaniu do limitu 280 znaków na Twitterze. Ponadto użytkownicy mogą udostępniać filmy o długości do pięciu minut i mogą filtrować odpowiedzi zawierające określone słowa. Użytkownicy mogą również przestać obserwować, blokować, ograniczać lub zgłaszać innych.

Meta oświadczyła, że nie będzie akceptować reklam w Threads. Główny kanał aplikacji łączy treści z obserwowanych kont i treści zalecane przez algorytm.

Problemy Twittera

Wykupiona przez Elona Muska w zeszłym roku platforma boryka się z różnorakimi problemami. Niedawno Twitter nałożył limity przeglądania tweetów z powodu obaw o zbieranie danych przez firmy budujące modele AI.

Uruchomienie Threads zbiega się w czasie z rosnącą frustracją wobec Twittera. Jednak niektórzy eksperci uważają, że nowy serwis jest już kolejną platformą podobną do Twittera na rynku. Istniejące wcześniej alternatywy dla społecznościówki Muska są Hive, Bluesky i Mastodon.

Jak na ironię, większość rozmów dotyczących Threads miała miejsce na Twitterze, gdzie hashtag „Threads” zyskiwał na popularności.

Twitter posiada bazę ponad 250 milionów użytkowników, a Instagram około 2 miliardów użytkowników.

Według szacunków Forbes’a CEO firmy Meta, Mark Zuckerberg, jest w posiadaniu 104,4 miliarda dolarów i jest siódmą najbogatszą osobą na świecie. Tuz przed nim jest Elon Musk, którego wartość netto szacowana jest na 251,1 miliarda dolarów.

Czytaj także: