{"vars":{{"pageTitle":"Duży producent zabawek tnie zatrudnienie. To przez słabe wyniki sprzedaży","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["cnbc","gry","hasbro","mattel","najnowsze","wyniki-sprzedazy","zabawki"],"pagePostAuthor":"Emilia Siedlaczek","pagePostDate":"12 grudnia 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"12","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":641816}} }
300Gospodarka.pl

Duży producent zabawek tnie zatrudnienie. To przez słabe wyniki sprzedaży

Hasbro, druga co do wielkości firma produkująca zabawki, ogłosiła, że zlikwiduje 1100 miejsc pracy. Przyczyną jest spadek sprzedaży zabawek nawet w okresie przedświątecznym.

Przedsiębiorstwo produkuje takie zabawki jak Transformers czy My Little Pony. Hasbro zatrudniało około 6300 pracowników na początku tego roku i już zredukowało zatrudnienie o 800 miejsc pracy. Informuje o tym portal telewizji CNBC.

Jak dodaje portal, akcje spółki spadły w poniedziałek o ponad 4 proc. Akcje rywala, firmy Mattel, również spadły.

W notatce wysłanej do pracowników dyrektor generalny Chris Cocks stwierdził, że firma spodziewała się trudności w pierwszych trzech kwartałach. Rynek zabawek schodzi z historycznych, napędzanych pandemią szczytów. Mimo postępów organizacji nie udało się pokonać słabej sprzedaży w ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku. Dlatego problemy utrzymują się w okresie świątecznym i prawdopodobnie utrzymają się do 2024 roku – stwierdza Cocks.


Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter! Obserwuj nas też w Wiadomościach Google.


Hasbro ostrzegało w październiku, że na horyzoncie pojawiają się kłopoty. W najnowszym kwartalnym raporcie o zyskach Hasbro obniżyło swoje i tak już łagodne całoroczne prognozy, przewidując spadek przychodów o 15 proc. w ciągu roku – podaje CNBC.

W raporcie dodano, że spadła sprzedaż zabawek firmy. Popularne marki, takie jak My Little Pony, Nerf i Transformer, spadły wówczas o 18 proc. z powodu „słabszych trendów w kategorii”.

Akcje przedsiębiorstwa w poniedziałek spadły o 20 proc.

Sprzedawcy detaliczni mogą być ogólnie w słabym okresie świątecznym. Zabawki odnotowały niższe zniżki dla konsumentów w porównaniu z przecenami rok temu – stwierdza portal.

Czytaj także: