{"vars":{{"pageTitle":"Dwie największych chińskie stocznie się połączą - ten ruch ma im pozwolić na zdobycie większości światowego rynku","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["przeglad-prasy"],"pageAttributes":["china-shipbuilding-industry-corp","china-state-shipbuilding-corp","chiny","fuzje-i-przejecia","statki","stocznie"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"29 października 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"29","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":23691}} }
300Gospodarka.pl

Dwie największych chińskie stocznie się połączą – ten ruch ma im pozwolić na zdobycie większości światowego rynku

Komisja Zarządzania i Administracji Aktywami Państwowymi podległa chińskiej Radzie Państwa wydała zgodę na zapowiadaną od lipca fuzję dwóch największych chińskich stoczni – China Shipbuilding Industry Corp (CSIC) oraz China State Shipbuilding Corp (CSSC), informuje World Maritime News.

Połączenie ma umożliwić chińskim firmom skuteczniejszą rywalizację z przedsiębiorstwami z Korei Południowej, Japonii i Europy. Obie stocznie liczą, że dzięki tej transakcji będą w przyszłości zdolne do zagarnięcia znacznie większej części globalnego rynku.

W posiadaniu obydwu firm znajdują się zlokalizowane w Chinach stocznie, które specjalizują się w budowie różnego rodzaju jednostek – od okrętów wojennych po statki handlowe.

Zgodnie z danymi za 2015 rok CSIC jest czwartym, a CSSC siódmym największym producentem statków na świecie pod względem dochodów.

Roczny dochód ze sprzedaży w tych dwóch firmach w 2015 roku wyniósł w przybliżeniu odpowiednio 9,2 bln oraz 4,27 bln dol., co daje sumaryczny wynik 13,47 bln dol.

Dla porównania, trzeci największy producent, japońskie Mitsubishi Heavy Industries, osiągnął w tym samym okresie dochód 12,76 bln dol.

>>> Czytaj też: Chiny będą pierwszym państwem na świecie, które wydobędzie surowce z dna morskiego