{"vars":{{"pageTitle":"Droga kampania wyborcza. Social media z milionami od polityków","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["alphabet","facebook","google","kampania-wyborcza","materialy-wyborcze","media-spolecznosciowe","meta","najnowsze","rzeczpospolita","wybory-2023","youtube"],"pagePostAuthor":"Emilia Siedlaczek","pagePostDate":"12 października 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"12","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":612029}} }
300Gospodarka.pl

Droga kampania wyborcza. Media społecznościowe z milionami od polityków

Dwie największe polskie partie polityczne zapłaciły już ponad 10 mln zł za reklamę w serwisach należących do Alphabetu (Google, YouTube) i Mety (Facebook i Instagram).

Informuje o tym w czwartek Rzeczpospolita. Najwięcej wydaje Komitet Wyborczy Prawa i Sprawiedliwości, a wielkim wygranym jest Alphabet – wynika z raportu Fundacji im. Stefana Batorego na podstawie danych firmy Sotrender, cytowanego przez gazetę.

Dotąd opublikowano trzy takie raporty poświęcone wydatkom na reklamę komitetów wyborczych, przebadano cztery platformy należące do Alphabetu i Mety.

Intensywna końcówka kampanii wyborczej

PiS łącznie wydał 6,2 mln złotych na kampanię wyborczą, z czego 4,2 mln trafiło do YouTube. Natomiast wydatki największej partii opozycyjnej sięgają 3,5 mln zł, podaje Rzeczpospolita. Nowa Lewica za reklamy zapłaciła około 1,21 mln (większość w serwisach Mety), Trzecia Droga – 0,6 mln, Konfederacja – 0,2 mln, a Bezpartyjni Samorządowcy – 0,3 mln.


Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter! Obserwuj nas też w Wiadomościach Google.


Największe zasięgi wygenerowały reklamy KO (łącznie 128 mln wyświetleń), a po piętach deptał im PiS (118 mln) – dodaje dziennik.

Czytaj także: