{"vars":{{"pageTitle":"Kolejny argument, by nie iść do biura. Praca z domu jest bardziej przyjazna dla klimatu","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["najnowsze","praca-hybrydowa","praca-w-domu","praca-zdalna"],"pagePostAuthor":"Amelia Suchcicka","pagePostDate":"19 września 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"19","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":608186}} }
300Gospodarka.pl

Kolejny argument, by nie iść do biura. Praca z domu jest bardziej przyjazna dla klimatu

Praca zdalna przynosi większe korzyści dla środowiska niż praca w biurze. Nowe badania ujawniają, że osoby pracujące tylko w domu wytwarzają o połowę mniej emisji gazów cieplarnianych niż pracownicy biurowi. 

O nowych badaniach donosi dziennik The Guardian. Opisuje on raport opublikowany przez Proceedings of the National Academy of Sciences.

Główny wniosek: praca z domu to o 54 proc. mniej emisji, niż przy pracy z biura. A jak to wypada w przypadku pracy hybrydowej? Różnice nie są już tak imponujące.

Ile dni pracy zdalnej jest eko?

Bo przy pracy zdalnej przez jeden dzień w tygodniu emisje da się obniżyć jedynie o 2 proc. Przy dwóch do czterech dni pracy zdalnej w tygodniu, emisje są mniejsze nawet o 29 proc. w porównaniu do pełnej pracy w biurze.

Eksperci z Cornell University i Microsoft wykorzystali dane od pracowników Microsoftu dotyczące ich nawyków związanych z dojazdami do pracy i pracą zdalną, podaje dziennik The Guardian. Skupiono się na pięciu kategoriach emisji, w tym zużyciu energii w biurze i domu.


Czytaj też: Stażyści chcą pracować hybrydowo. Praca w pełni zdalna nie jest dla nich


Sama technologia w niewielkim stopniu wpływa na ślad węglowy związany z pracą.

Przy pracy zdalnej emisje gazów cieplarnianych są mniejsze, ponieważ pracownicy zużywają mniej energii w przestrzeni biurowej oraz nie korzystają z transportu w drodze do i z pracy.

Praca w domu nie tylko pomaga środowisku, ale także zmniejsza korki uliczne w godzinach szczytu, zmniejszając zużycie paliwa. Badanie ostrzega jednak, że praca zdalna powinna być dobrze zaplanowana, aby zmaksymalizować oszczędności emisji.

Zobacz też: