{"vars":{{"pageTitle":"Niemieckie koleje wymieniają spalinowe lokomotywy na elektryki","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["przeglad-prasy"],"pageAttributes":["elektromobilnosc","kolej","pociagi-elektryczne","pojazdy-elektryczne","stadler","transport"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"17 października 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"17","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":22559}} }
300Gospodarka.pl

Niemieckie koleje wymieniają spalinowe lokomotywy na elektryki

Nowy pociąg elektryczny od Stadlera wkrótce zastąpi w jednym z niemieckich landów pociągi napędzane silnikiem spalinowym. Pociągi są innowacyjne – ładują się w elektrycznym punkcie ładowania na peronie, a następnie są w stanie poruszać się po niezelektryfikowanej linii, informuje Handelsblatt.

Jest to możliwe dzięki temu, że pociągu mają zainstalowaną w lokomotywie baterię – takie rozwiązanie od niedawna jest stosowane przez producentów lokomotyw, takich jak szwajcarska firma Stadler. Stadler przebudował swój model pociągu Flirt, który jest już eksploatowany na całym świecie w 1600 egzemplarzach.

Do tej pory był to pociąg wyłącznie o napędzie spalinowym albo poruszający się dzięki zelektryfikowanej trakcji. Teraz zyskał baterię.

W ciągu najbliższych 3 lat pociągi Stadlera zastąpią prawie całą flotę pociągów o napędzie spalinowym na bocznych liniach (ang. branch line) w landzie Schleswig-Holstein. Stadler i Nahverkehrsverbund Schleswig Holstein (landowa organizacja komunikacji lokalnej) podpisały w tym tygodniu umowę na 55 wagonów bezprzewodowych.

>>>Czytaj też: Polska staje się hubem produkcyjnym baterii do pojazdów elektrycznych w Europie. Chiny zaczynają to dostrzegać