{"vars":{{"pageTitle":"Ukraińskie koleje dostosują szerokość torów do europejskiej na trasie z Polski do Lwowa","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["kolej","pociagi","tory","transport","ukraina","ukrzaliznycia"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"2 grudnia 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"02","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":32975}} }
300Gospodarka.pl

Ukraińskie koleje dostosują szerokość torów do europejskiej na trasie z Polski do Lwowa

Ukraiński przewoźnik kolejowy Ukrzaliznycia zapowiedział położenie „europejskich” torów (o szerokości 1435 mm) od polsko-ukraińskiej granicy do Lwowa w 2020 roku, informuje Rynek Kolejowy.

Dzięki temu na tej trasie szerokość torów będzie odpowiadać standardom obowiązującym w Polsce i innych krajach europejskich. Na Ukrainie obowiązuje bowiem szerszy rozstaw torów.

„Chcemy by odcinek ze Lwowa do Krakowa można było pokonać pociągiem w 3 i pół godziny. Dzięki dobudowie toru możliwe będzie też szybkie dotarcie, z wykorzystaniem istniejących linii, pociągami do Pragi i Wiednia” – powiedział Jewhen Krawcow, prezes Ukrzaliznyci.

Zgodnie z planami ukraińskiego przewoźnika w ramach budowy trasy miałby powstać tzw. splot torowy, w ramach którego zainstalowane zostałyby w sumie cztery szyny.

Dzięki temu, w zależności od potrzeb, po trasie mogłyby się poruszać pociągi przystosowane do ruchu po torach „europejskich” (1435 mm) oraz szerokich (1520 mm).

>>>Czytaj też: Koleje Ukraińskie będą finansowe przez podmioty prywatne