{"vars":{{"pageTitle":"Autobusy elektryczne i na wodór do Hamburga dostarczy Solaris, potencjalny dostawca 530 nowych pojazdów","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat"],"pageAttributes":["autobus-elektryczny","autobus-na-wodor","bezemisyjny-transport","hamburg","solaris","wodor"],"pagePostAuthor":"Barbara Rogala","pagePostDate":"16 grudnia 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"16","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":73293}} }
300Gospodarka.pl

Autobusy elektryczne i na wodór do Hamburga dostarczy Solaris, potencjalny dostawca 530 nowych pojazdów

Solaris został jednym z trzech potencjalnych dostawców Hamburger Hochbahn, należącego do największych w Niemczech przewoźników transportu publicznego. Dostawca pojazdów otrzymał już pierwsze zamówienie w ramach tego przetargu.

Współpraca Solarisa z Hamburgiem w obszarze transportu zeroemisyjnego rozpoczęła się w 2014 roku. Od tego czasu producent dostarczył do Hamburga dwa autobusy elektryczne z wodorowym ogniwem paliwowym oraz osiemnaście Urbino 12 electric.


Czytaj również: Czym są strefy czystego transportu i dlaczego Polska powinna je wprowadzić


Teraz, w ramach umowy ramowej na 530 autobusów elektrycznych, Solaris otrzymał pierwsze zamówienie na 5 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów oraz 5 autobusów elektrycznych o długości 18 metrów. Zgodnie z podpisaną umową elektrobusy trafią do Hamburga w październiku 2021 roku.

Solaris dostarczy do Hamburger Hochbahn dwa modele ze swojego bezemisyjnego portfolio: Urbino 12 electric oraz Urbino 18 electric. Ich zasięgi wynoszą nawet kilkaset kilometrów na jednym ładowaniu.

Na pokładzie Solarisów Urbino 12 electric może podróżować jednocześnie 70 pasażerów, a w przegubowych pojazdach – 107. Bezemisyjne, a przy tym ciche autobusy elektryczne, będą wyposażone w klimatyzację całopojazdową.

„Żeby dziś kupić samochód elektryczny w Polsce trzeba mieć o tym naprawdę głębokie przekonanie” – mówi były minister środowiska Marcin Korolec