{"vars":{{"pageTitle":"Lavazza chce być neutralna klimatycznie do 2030 roku","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat","news"],"pageAttributes":["2030","biznes","firma","kawa","lavazza","neutralnosc-welowa","onz","wyniki-finansowe","zrownowazony-rozwoj"],"pagePostAuthor":"Barbara Rogala","pagePostDate":"8 kwietnia 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"08","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":116206}} }
300Gospodarka.pl

Lavazza chce być neutralna klimatycznie do 2030 roku

Lavazza ogłosiła tzw. „Roadmap to zero”, czyli plan całkowitej neutralizacji jej śladu węglowego do końca 2030 roku. Na osiągnięcie tego celu przeznaczyła około 50 mln euro w latach 2020-2021.

Lavazza, jeden z najważniejszych producentów kawy na świecie, przy okazji ogłoszenia wyników finansowych za 2020 roku poinformowała też o swoich planach klimatycznych.

W 2020 roku pomimo pandemii grupa odnotowała obrót w wysokości 2,085 mld euro i cash flow z działalności operacyjnej w wysokości 125 mln euro. To nieznacznie mniej niż 2,2 mld euro w 2019 roku.


Czytaj też: „Zielona rewolucja czeka nas wszystkich” – mówią uczestnicy Europejskiego Kongresu Finansowego


Zyski netto w 2020 roku spadły o 34 proc. w stosunku do 2019 roku. Mimo to, sytuacja finansowa grupy jest dodatnia i wynosi 102 mln euro. Lavazza odnotowała też wzrost sprzedaży detalicznej na swoich głównych rynkach – informuje grupa.

„W 2020 roku osiągnęliśmy dobre wyniki pomimo trudnego czasu, kontynuowaliśmy rozwój naszych projektów i nadal patrzyliśmy w przyszłość, inwestując i koncentrując się na innowacjach i zrównoważonym rozwoju, które są coraz ważniejsze dla naszej strategii” – powiedział Antonio Baravalle, CEO Grupy Lavazza.

Neutralność węglowa grupy Lavazza do 2030 roku

Oprócz wyników finansowych Lavazza ogłosiła też “Roadmap to Zero”. Zawarła w niej zamiar całkowitego zneutralizowania śladu węglowego Grupy Lavazza do końca 2030 roku.

By to osiągnąć, zastosuje trójstronne podejście:

Jak podała firma, ten plan pozwolił jej osiągnąć pod koniec 2020 roku zerowy wpływ bezpośredniej emisji CO2 generowanej przez wszystkie działania firmy.

Obejmuje zakłady produkcyjne, biura, sklepy flagowe, pojazdy korporacyjne oraz z emisji pośrednich generowanych przez zakup i zużycie energii elektrycznej, ciepła i pary.

Do końca 2030 roku emisje pośrednie mają zostać skompensowane w całym łańcuchu dostaw, od ziaren kawy po pakowanie, logistykę i utylizację – deklaruje firma.

Jeden z kluczowych kamieni milowych do osiągnięcia przed 2030 rok to zrównoważone pakowanie. Do końca 2025 roku wszystkie opakowania mają nadawać się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania.

Zrównoważony rozwój ma być jednym z filarów procesów innowacyjnych opracowanych przez jednostkę badawczo-rozwojową grupy w oparciu o koncepcję “Sustainable by Design” oraz zasady gospodarki o obiegu zamkniętym.

Lavazza powstała w Turynie w 1985 roku jako włoska firma rodzinna. Grupa działa obecnie poprzez sieć oddziałów i dystrybutorów w ponad 140 krajach. 70 proc. swoich przychodów generuje poza granicami Włoch. Lavazza zatrudnia łącznie ponad 4000 osób.

Pierwszy fundusz private equity w Polsce będzie mieć neutralny klimatycznie porfel inwestycyjny do 2025 roku