{"vars":{{"pageTitle":"Browar Jastrzębie przekłada termin debiutu na giełdzie z grudnia na marzec","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["browar-jastrzebie","crowdfunding","debiut-gieldowy","gielda","piwo"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"7 stycznia 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"01","pagePostDateDay":"07","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":35269}} }
300Gospodarka.pl

Browar Jastrzębie przekłada termin debiutu na giełdzie z grudnia na marzec

Browar Jastrzębie przełożył wejście na giełdę, bo akcjonariusze posiadający 60 proc. akcji wciąż nie założyli rachunku brokerskiego. 

Nasz debiut planowany jest na marzec 2020 roku. Do 15.12.2019 dotarło do nas prawie 2000 deklaracji, czyli niecałe 39 proc. akcji. 61 proc. akcji jest bez zadeklarowanego numeru rachunku, co oznacza, że 60 proc. akcji nie będzie mogła być handlowana w dniu debiutu. Z tego powodu zmieniliśmy termin wejścia na giełdę z grudnia na marzec.”, napisał browar w oświadczeniu.

Browarowi Jastrzębie udało się zebrać 3 877 275,83 mln zł na inwestycje poprzez crowdfunding. To największa suma w historii polskiego equity crowdfundingu.

Ten sukces pomimo nie osiągnięcia pierwotnego celu pozyskania 4 mln zł przyczyni się do rozpowszechniania tej metody finansowania ryzykownych przedsięwzięć we wstępnej fazie rozwoju.