W pierwszym półroczu 2019 r. w Polsce przybyło aż 2,8 tys. sklepów internetowych. To więcej niż zwykle powstaje ich przez cały rok. To także najwyższy wynik na naszym rynku od wielu lat, informuje Rzeczpospolita.
Jak wynika z danych wywiadowni Bisnode Polska, przygotowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej”, ogółem licząc od czerwca, w ostatnich 12 miesiącach Polacy zarejestrowali ponad 5 tys. nowych sklepów internetowych przy jednoczesnym wykreśleniu ponad 2,2 tys. takich działalności.
Sklepy internetowe, nawet te nowo powstające, mają też duży wybór, jeśli chodzi o możliwości dotarcia do klienta. Mogą postawić na samodzielny rozwój, ale także skorzystać z pośrednictwa platform marketplace, jak Allegro, Amazon czy eBay.
Na Allegro sprzedaż prowadzi już ponad 140 tys. sprzedawców, w większości małych i średnich polskich przedsiębiorstw.
Allegro zapowiedziało też start platformy Lokalnie, z ofertami od indywidualnych sprzedawców. Po uruchomieniu odsłony lokalnej oferty osób fizycznych będą stopniowo z głównego serwisu znikać, ostatecznie stanie się to na początku 2020 r.
Polski e-rynek jest już wart ok. 50 mld zł. Wciąż ma gigantyczny potencjał rozwoju. Jak prognozuje europejska organizacja branżowa Ecommerce Europe, w 2019 r. wartość internetowych wydatków Polaków ma wzrosnąć aż o 25 proc.
>>>Czytaj też: Take&Go. Pierwsi klienci robią zakupy w sklepie bez kas i obsługi