{"vars":{{"pageTitle":"Dostawcy jedzenia umożliwiają bezkontaktowy odbiór zamówień","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live","news"],"pageAttributes":["jedzenie","koronawirus","pyszne-pl","uber-eats","uslugi","wolt","zdrowie"],"pagePostAuthor":"Martyna Trykozko","pagePostDate":"14 marca 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"14","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":43215}} }
300Gospodarka.pl

Dostawcy jedzenia umożliwiają bezkontaktowy odbiór zamówień

Duże firmy dostarczające jedzenie, w tym Uber Eats i Pyszne.pl, zaoferowały klientom w Polsce bezkontaktowy odbiór zamówień.

Żeby uniknąć rozprzestrzeniania się koronawirusa, Pyszne.pl, Uber Eats, Wolt oraz Glovo informują klientów o możliwości odbioru zamówionego jedzenia bez kontaktu z kurierem. Osoba dostarczająca zamówienie zostawi je po prostu pod drzwiami.

Uber Eats informuje, że chęć odebrania zamówienia bez kontaktu z kurierem można wpisać w uwagach. Mniej popularny u nas, fiński Wolt wprowadził odbiór bezkontaktowy jako opcję przy składaniu zamówienia. Obie firmy zapewniają, że pomagają kurierom stosować się do zaleceń WHO dotyczących zapobiegania infekcji.

Glovo również zachęca do umawiania się z kurierem na zostawienie torby przy drzwiach, zapewnia też, że torby z zamówieniami są zamykane i dezynfekowane.

Z kolei Pyszne.pl stosuje dostawę bez kontaktu jako zasadę – przy składaniu zamówienia informuje klientów: „Aby pomóc w zapobieganiu rozprzestrzenianiu się koronawirusa, dostawca zadzwoni dzwonkiem do drzwi i pozostawi zamówienie przy wejściu”.

Rząd w związku z epidemią COVID-19 ogłosił konieczność tymczasowego zamknięcia wszystkich barów i restauracji dla klientów, jednak mają one możliwość sprzedawania jedzenia na wynos. Można się więc spodziewać, że liczba zamówień będzie wyższa niż na co dzień.

>>> Zobacz, jakie restrykcje w związku z koronawirusem obowiązują w Polsce