{"vars":{{"pageTitle":"Kolonia i Wuppertal zamówiły 25 wodorowych Solarisów","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["autobusy","motoryzacja","naped-wodorowy","przemysl-motoryzacyjny","solaris","wodor"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"13 marca 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"13","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":42875}} }
300Gospodarka.pl

Kolonia i Wuppertal zamówiły 25 wodorowych Solarisów

Niemiecki Wuppertal złożył zamówienie na 15, a Kolonia na 10 autobusów wodorowych Solaris Urbino 12 hydrogen, poinformowała spółka.

Do obu miast pierwsze z zamówionych nowoczesnych pojazdów Solaris zostaną dostarczone jeszcze w tym roku. Pozostałe zostaną przekazane przewoźnikom do końca 2021 roku.

Pojazdy Solaris Urbino 12 hydrogen, które wkrótce trafią na niemieckie ulice, wykorzystują zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW. Dzięki zastosowanej technologii autobusy będą miały możliwość pokonania na pojedynczym tankowaniu do 350 km.

Energia elektryczna w ogniwie wodorowym powstaje w procesie odwróconej elektrolizy wody i przekazywana jest bezpośrednio do układu napędowego.

Jedynymi produktami ubocznymi reakcji chemicznej zachodzącej w ogniwie są ciepło oraz para wodna. Pojazdy nie generują więc żadnych szkodliwych substancji.

Więcej o roli wodoru w transporcie przeczytasz w raporcie 300Research, naszego działu analitycznego, tutaj.

>>> Czytaj także: Solaris miał rekordowy rok. Pojazdy elektryczne to już 40 proc. sprzedaży