Polski Fundusz Rozwoju w pierwszym kwartale 2020 roku otworzy w Chełmie nowe centrum doradztwa dla pracowników i pracodawców uczestniczących w PPK.
Inwestycja oznacza 50 nowych miejsc pracy dla mieszkańców miasta i regionu Ziemi Chełmskiej.
Porozumienie dotyczące realizacji inwestycji ogłosili dziś Paweł Borys, prezes PFR oraz Jakub Banaszek, prezydent miasta Chełm, przy udziale Jacka Sasina wiceprezesa Rady Ministrów.
Nowa inwestycja będzie zlokalizowana w budynku Chełmskiej Biblioteki Publicznej, której część pomieszczeń została wynajęta i dostosowana do potrzeb inwestycji przez PFR.
Otwarcie nowego centrum związane jest z kolejnym etapem wprowadzania programu Pracowniczych Planów Kapitałowych, którego PFR jest koordynatorem.
Od 2020 roku PPK – program prywatnego, pracowniczego oszczędzania na cele emerytalne obejmie kolejne dziesiątki tysięcy pracodawców i w sumie ponad 11 mln pracowników.
Centrum doradztwa ma dać im wysokiej jakości merytoryczną i praktyczną pomoc we wprowadzaniu PPK.
Infolinia PPK działa w tej chwili pod numerem 800 775 775, a informacje na temat programu dostępne są na stronie mojeppk.pl. Centrum będzie także wspierać działania i projekty prowadzone przez spółki z Grupy PFR.
„Wybierając lokalizację dla naszego centrum doradztwa braliśmy pod uwagę szereg czynników, takich jak lokalizację, potencjał wykwalifikowanych pracowników oraz otwartość lokalnych władz na współpracę z inwestorami. Chełm okazał się najlepszy spośród kilku ośrodków, które braliśmy pod uwagę. O wyborze zdecydowało również zaangażowanie władz miasta, które pomagały w organizacji nowoczesnych miejsc pracy. Jestem pewien, że nowe centrum przyczyni się do efektywnego i skutecznego wprowadzania Pracowniczych Planów kapitałowych, a także pomoże nam w realizacji innych przedsięwzięć zmierzających do rozwoju polskiej gospodarki” – Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju
„Powstanie placówki Polskiego Funduszu Rozwoju w Chełmie to szereg korzyści. Podniesienie prestiżu miasta, poprawa sytuacji na rynku pacy oraz argument do zatrzymania młodych, wykształconych ludzi w Chełmie. Inwestycja wpisuje się w ideę deglomeracji, która jest jednym z priorytetów mojej polityki” – Jakub Banaszek, Prezydent Miasta Chełm
Pomimo tego, że Chełm posiada potencjał kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców, lokalizacji przy międzynarodowych szlakach transportowych i granicy Unii Europejskiej oraz uczelni kształcących na atrakcyjnych kierunkach, boryka się z problemami.
Są to głównie bezrobocie, niewiele nowych inwestycji oraz emigracja zarobkowa, wynikające m.in. z utracenia statusu miasta wojewódzkiego.
Zadaniem osób zatrudnionych w centrum obsługi klienta PFR będzie kompleksowa obsługa telefoniczna klientów w zakresie udzielania informacji, aktualizacji danych teleadresowych, przyjmowania reklamacji, umawianie na Konferencje, szkolenia otwarte czy badania rynku, a także obsługa korespondencji poprzez mail, formularz www lub czat.
Rekrutacja do centrum doradztwa rozpocznie się na początku przyszłego roku.
Pożądany profil pracownika to osoba posiadająca minimum średnie wykształcenie oraz doświadczenie w branży finansowej, nie bojąca się nowych technologii, otwarta na zmieniający się rynek, sposoby i preferencje klientów w zakresie komunikacji, a także posiadająca umiejętność budowania dobrych relacji.
>>>Czytaj też: Wystartowała druga edycja Projektantów Innowacji PFR – programu edukacyjnego Google i Polskiego Funduszu Rozwoju