{"vars":{{"pageTitle":"Toyota zaprezentuje LQ Concept - "minusemisyjne" auto, które wchodzi w interakcję z kierowcą na wzór relacji międzyludzkich","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live","news"],"pageAttributes":["elektromobilnosc","emisje-co2","klimat","motoryzacja","ochrona-srodowiska","oze","toyota","zmiany-klimatu"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"22 października 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"22","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":23047}} }
300Gospodarka.pl

Toyota zaprezentuje LQ Concept – „minusemisyjne” auto, które wchodzi w interakcję z kierowcą na wzór relacji międzyludzkich

Na tegorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Tokio Toyota zaprezentuje samochód koncepcyjny LQ, który za pomocą zaawansowanej technologii wchodzi w interakcję z kierowcą na wzór relacji międzyludzkich.

LQ to nowa generacja Toyoty Concept-i, samochodu koncepcyjnego zaprezentowanego po raz pierwszy na targach Consumer Electronics Show 2017.

Nowy model będzie wyposażony w system zautomatyzowanego prowadzenia oraz w Yui, interaktywnego awatara sztucznej inteligencji, który uczy się od kierowcy, by zapewnić mu spersonalizowane doświadczenie korzystania z inteligentnego samochodu.

Awatar sztucznej inteligencji Yui to wirtualny towarzysz podróży, który rozmawia z kierowcą i pomaga mu w prowadzeniu.

Sztuczna inteligencja nawiązuje kontakt z kierowcą poprzez interaktywną komunikację głosową, system sygnałów, ostrzeżeń i innych funkcji, które w zależności od potrzeby wzmagają czujność kierowcy lub łagodzą stres.

Służą do tego m.in. oświetlenie wnętrza, ustawienia klimatyzacji czy zapach w kabinie.

Yui może także wybrać muzykę dostosowaną do otoczenia samochodu oraz dostarczyć informacje na tematy, które w tym momencie interesują kierowcę.

W dalszym rozwoju Toyota przystosuje Yui do współpracy ze smartfonami i innymi urządzeniami.

Samochód „minusemisyjny”

Toyota podała, że elektryczny LQ nie tylko nie emituje żadnych spalin, ale będzie aktywnie oczyszczać powietrze z zanieczyszczeń. Powłoka katalityczna podczas jazdy samochodu będzie przetwarzać ozon na cząsteczki tlenu.

Ozon znajdujący się przy powierzchni ziemi tworzy fotochemiczny smog i jest szkodliwy dla zdrowia, powodując m.in. choroby układu oddechowego.

Według Toyoty dzięki tej technologii samochody bezemisyjne mogą nie tylko nie zanieczyszczać powietrza podczas jazdy, ale przyczyniać się do jego poprawy. Koncern rozważa wprowadzenie tego typu rozwiązania do swoich komercyjnych samochodów.

LQ Concept zostanie zaprezentowany na tegorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Tokio.

>>> Czytaj też: Toyota Mirai – firma oficjalnie prezentuje koncepcję nowej generacji wodorowego auta